صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

انتقاد ایران از عدم همکاری جامعه بین‌المللی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر

۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۲۳
کد خبر: ۲۲۹۶۰۷
دسته بندی‌: سیاست
معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل با انتقاد از عدم همکاری جامعه بین‌المللی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر،گفت:در حالی که قاچاقچیان بین‌المللی آینده و نسل جوان ما را هدف قرار داده‌،حمایت جامعه جهانی از ایران بسیار ناچیز بوده است.
به گزارش گروه سیاسی ، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در نیویورک روز جمعه طی سخنانی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل (امور اجتماعی و حقوق بشر) درباره موضوع مواد مخدر تلاش‌های کشورمان در مبارزه با مواد مخدر را تبیین کرد.

وی اظهار داشت: شهادت چهار هزار و  مجروح شدن بیش از 12 هزار نفر از پرسنل نیروی  انتظامی ایران طی سالیان اخیر، تنها بخشی از هزینه‌هایی بوده که ایران در خط مقدم مبارزه با این تاجران مرگ و برای مصون نگهداشتن جوانان خود و دیگر کشورها از شر اعتیاد متحمل شده است.

دهقانی افزود: در نتیجه این مجاهدت‌ها بوده که بیش از هشتاد درصد تریاک قاچاق و بیش از 40 درصد هروئین و مرفین قاچاق در جهان توسط نیروی انتظامی ایران کشف و ضبط می‌شود و تنها در سال 2015 حدود 620 تن انواع مواد مخدر در ایران کشف شده است.

وی همچنین تلاش‌های کشورمان در حوزه کاهش تقاضا از طریق پیشگیری و برنامه‌های کاهش آسیب را تشریح کرد و افزود: در نتیجه این اقدامات که عمدتا از جانب نهادهای جامعه مدنی اجرا می‌شوند 60 درصد کاهش ابتلا به ایدز در معتادان تزریقی و بیش از 40 درصد مراجعات داوطلبانه معتادان به مراکز ترک اعتیاد و بازپروری به ثبت رسیده است.

دهقانی با بیان نقش جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از انتقال این مواد به دیگر نقاط دنیا، از عدم همکاری جامعه بین‌المللی انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که قاچاقچیان بین‌المللی که ارتباط آشکاری با گروه‌های تروریستی و مرتکبان جنایات سازمان یافته دارند، بافت اجتماعی و آینده و نسل جوان ما را هدف قرار داده‌اند حمایت جامعه جهانی از جمهوری اسلامی ایران بسیار ناچیز بوده است.

در این نشست تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین لغو مجازات اعدام برای قاچاق مواد مخدر را در سطح جهانی خواستار شدند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *