صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آمار 4 هزار و 363 نفری شهدای روحانی در دفاع مقدس

۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۲۵۱۰۰
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: آمار 4 هزار و 363 شهید گلگون‌کفن روحانی نشان می‌دهد بیشترین شهید در مقایسه با دیگر اقشار جامعه مربوط به روحانیون است.
به گزارش گروه سیاسی ؛ حجت‌الاسلام حسن پرورش عصر امروز در مراسم تجلیل از نقش روحانیت در دفاع مقدس در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اظهار کرد: روحانیت در دفاع مقدس در مقایسه با سایر اقشار، بیشترین شهید را تقدیم نظام کرده و نقش روحانیت در دفاع مقدس بی‌بدیل است.

وی، روحانیت معاصر را وامدار تلاش هزار ساله حوزه‌های شیعی عنوان کرد و افزود: جامعه‌ای که می‌خواهد اسلامی بماند به گروهی متخصص در مسائل اسلامی که خود را وقف تحقیق در این مسائل کرده باشند، نیازمند است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی بیان کرد: منظور از دفاع از روحانیت، دفاع از روحانیت متعهد و مخلص است و این گروه از روحانیون در دو جبهه خودی و دشمن، مظلوم واقع‌ شده‌اند.

پرورش، دفاع مقدس را عرصه ظهور و بروز همه اقشار جامعه و تابلویی زیبا از حضور همه مردم خواند و متذکر شد: یکی از این اقشار روحانیونی بودند که در عرصه دفاع مقدس جانانه حضور پیدا کردند و مأموریت خودشان را به نحو احسن انجام دادند.

وی تصریح کرد: آمار  4 هزار و 363 شهید گلگون‌کفن روحانی نشان می‌دهد بیشترین شهید در مقایسه با دیگر اقشار جامعه مربوط به روحانیون است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با بیان اینکه هر قشری در جبهه وظیفه خاص خود را انجام می‌داده است، تبیین کرد: روحانیونی که در هشت سال دفاع مقدس، به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌رفتند نیز عمدتاً در سه محور به فعالیت می‌پرداختند.

پرورش ادامه داد: بعضی از روحانیون در دفاع مقدس فعالیت‌های تبلیغی را که تخصص آن‌ها بوده، انجام می‌دادند که از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری نمازهای جماعت، برگزاری جلسات سخنرانی و ادعیه خوانی و  تعمیق باورهای دینی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بعضی از روحانیون نیز فقط نقش رزمنده را در جبهه به عهده داشتند و عده‌ای نیز در سمت فرماندهی انجام وظیفه می‌کردند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، نقش برخی از روحانیون را هم ترکیبی از دو نقش گفته شده دانست و یادآور شد: روحانیونی هم در جبهه حضور داشتند که هم در لباس رزمنده و هم در لباس مبلغ دینی به صورت همزمان به ایفای نقش می‌پرداختند.

پرورش در ادامه یکی از وظایف روحانیون مبلغ در جبهه‌ها را پاسداری از معنویت دانست و گفت: وقتی شخصی از هر قشری وارد جبهه می‌شد زمان بازگشت از جبهه به جای اینکه جبهه تأثیری منفی در روحیه وی گذاشته باشد، برعکس با روحیه‌ای فوق‌العاده قوی بازمی‌گشت و این به دلیل این بود که دفاع ما یک دفاع صرفاً نظامی نبوده، بلکه بستری برای ساخت و ساز روحیه افراد بوده است.

وی، شهدای گرانقدر و شاخص هشت سال دفاع مقدس را که در همه زمینه‌های معنوی افراد شاخصی بودند گواهی بر این مدعا دانست و تأکید کرد: ایفای نقش روحانیت مخلص و متعهد بود که چنین فضایی را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ایجاد کرده بود، غیر قابل اغماض است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در پایان تقویت روحیه را امری مهم و سرنوشت ساز در جنگ‌ها دانست و تبیین کرد: تقویت روحیه رزمندگان یکی دیگر از وظایف روحانیون مبلغ در جبهه‌ها بوده است، سهم بسیار زیادی از توان یک نظامی به روحیه وی برمی‌گردد و روحانیون متعهد و مخلص نقش بسیار مؤثری در ایجاد این روحیه در رزمندگان اسلام داشتند.

 در پایان این مراسم از حجت‌الاسلام عبدالرسول عباسی یکی از روحانیون منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی که در جبهه‌ها حضور داشته و در این راه به افتخار جانبازی نیز نائل شده است، با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *