صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

رزمایش مشترک نظامی "پاکستان" با روسیه و سردی روابط با آمریکا

۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۲۰۸۳۲
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
پاکستان با روسیه بار دیگر رزمایش مشترک نظامی برگزار می‌کنند و به نظر کارشناسان این رزمایش نشاندهنده سردی بیشتر روابط اسلام‌آباد و واشنگتن است.
به گزارش سرویس بین الملل به نظر کارشناسان پس از رزمایش مشترک نظامی سال گذشته پاکستان با روسیه، برگزاری رزمایش نظامی مشترک دیگری نشان می‌دهد که روابط اسلام‌آباد و واشنگتن سردتر شده است.
 
یک مقام عالی رتبه دولت پاکستان به روزنامه «اکپرس تریبیون» گفته است که در زمایش مشترک نظامی مشترک روسیه و پاکستان 200 نظامی این کشور شرکت می‌کنند.
 
نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز به رادیو آزادی گفته است که برگزاری رزمایش مشترک نظامی با روسیه را تائید می‌کند و برگزاری این رزمایش مشترک نشانه روابط نزدیک دو کشور است.
 
روابط اسلام اباد و مسکو در حالی تقویت می‌شود که آمریکا روابطش با هند را گسترش داده است.
 
روابط پاکستان و امریکا پس از آن با سردی بیشتری مواجه شده است که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در سفرش به دهلی معاهده‌های مهم نظامی و اقتصادی را با  کشور هند به امضا رساند و در عین حال از پاکستان تاحدودی انتقاد کرد.
 
زکریا افزود: گسترش روابط اسلام اباد با مسکو نتیجه تحولات اخیر در منطقه است و پاکستان نیاز دارد تا روابطش را با کشورهای همسایه گسترش دهد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *