صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

نگران ایجاد اشتغال برای ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو هستیم

۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷:۴۸
کد خبر: ۲۱۸۳۳۷
رئیس کمیسیون علمی مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: امروز نگران ایجاد اشتغال برای ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو هستیم بنابراین برای تحقق این نیاز باید راه‌های جدید را هموار کنیم و به جوانان فرصت دهیم که صحنه را در دست بگیرند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از تسنیم؛ علی ‌آقامحمدی عصر امروز در مراسم اختتامیه فن آورد در استان همدان با بیان اینکه با رشد تکنولوژی شاهد تحولات عظیمی در واحدهای صنعتی هستیم، اظهار داشت: به دلیل این تحولات مقیاس تجهیزات کوچک‌تر شده و با وجود کاهش مصرف مواد اما درآمدهای بیشتری کسب می‌شود.

وی با بیان اینکه «فن‌ آورد» به کشف و استعداد مغزها می‌پردازد، افزود: در فن آورد دیگر اکتشاف و استخراج از معادن جایگاهی ندارد و باید به فکر و مغز نیروهای انسانی توجه کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: امروزه دیگر کار یدی از نیروی انسانی جای خود را به ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته داده است و در این میان سهم نیروی انسانی در انجام کاری فکری بیشتر است.

وی تصریح کرد: امروز باید کارها، فعالیت‌ها و رقابت‌هایی را مورد توجه قرار دهیم که مغز انسان را فعال‌تر می‌کند و سبب پویایی جامعه می‌شود.

آقامحمدی با اشاره به مسابقات و رقابت‌های «فن آورد» گفت: مسابقات و بازی‌ها تفریحی می‌شود مغز انسان برای بازی‌سازی بیشتر و فعال‌تر می‌شود و نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز نگران ایجاد اشتغال برای 5 میلیون و 700 هزار دانشجو هستیم بنابراین برای تحقق این نیاز باید راه‌های جدید را هموار کنیم و به جوانان فرصت دهیم که صحنه را در دست بگیرند.

رئیس کمیسیون علمی مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: امروز از تفکر نیروی انسانی که با قانون کار و بیمه خود را تحمیل می‌کند باید فاصله بگیریم و در مقابل نیروی انسانی را تربیت کنیم که به دلیل دانش و تخصص کارفرما به دنبال جذب آن باشد.

وی با تأکید بر ضرورت اجرا و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: مردمی و دانش‌بنیان کردن از بیان‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است بنابراین برای تحقق این مهم نیازمند تربین نیروی کار دارای تفکر هستیم.

آقامحمدی بیان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی باید کارها به مردم واگذار شود تا با تکیه بر دانش مردم کارها انجام شود و در این میان کارهای بزرگ را می‌توان با استفاده از ظرفیت تشکل‌های بزرگ به هم پیوسته انجام داد.

وی با بیان اینکه ایران با تکیه بر دانش مردم خود می‌تواند در منطقه بدرخشد، گفت: فن آورد یک تحول عظیم در کشور ایجاد می‌کند و باید تیم‌سازی در اولویت قرار گیرد تا در ظرف 10 سال آینده 31 فن‌آورد در کشور شکل بگیرد.

رئیس کمیسیون علمی مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به مشکلات بخش خصوصی عنوان کرد: عمده مشکل بخش خصوصی در حیطه مالیات، بیمه و ادارات نیست بلکه کوتاه مدت فکر کردن است در حالی که شروع کار را باید با فکر بلند مدت پایه‌گذار کرد.

وی افزود: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در همدان نشان می‌دهد که این استان مستعد تحول بنیادین است در این راستا همدان قابلیت تبدیل به استارت آپ ایران را دارد که برای تحقق آن نیازمند استان دانش‌‎بنیان هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *