صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

لزوم کاهش تعداد طلاب در دروس حوزه های علمیه

۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶:۲۸
کد خبر: ۲۱۷۰۴۳
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم کاهش تعداد طلاب در کلاس‌های حوزه تاکید کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از مهر؛ آیت‌الله رضا استادی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه که در مدرسه فیضیه برگزار شد، بر لزوم بهره‌ مندی طلاب علوم دینی از سیره و روش علمای پیشین تاکید کرد و افزود: طلاب و فضلای حوزه باید در کنار تحصیل و تدریس علوم حوزوی به ارزش‌هایی همچون نماز اول وقت و انس با قرآن کریم توجه داشته باشند تا هدایت‌های آنها در جامعه اثرگذار باشد.

به گفته این استاد حوزه علمیه قم، ارتباط و انس با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و امام زمان(عج) از دیگر مسائلی است که بزرگان و فقهای دینی به آن توجه خاصی داشته و دارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: بزرگان دینی تاکید کردند که در ابتدای هر درس حداقل یک حدیث از اهل بیت(ع) بیان شود تا انس و توجه طلاب به کلام آن بزرگواران بیشتر باشد.

آیت‌الله استادی به نقش استادان در هدایت طلاب اشاره کرد و از استادان خواست که با مطالعه در کلاس درس حاضر شوند، چون در برابر طلاب مسئول هستند.

وی تعامل استاد و شاگردی را مورد تاکید قرار داد و با تاکید بر لزوم کاهش تعداد طلاب در کلاس‌ها، اظهار کرد: دروس عمومی هزار نفره مراجع تقلید برای شکوه اسلام لازم داریم اما کلاس درس از ۳۰ نفر بالاتر رود مشکل ایجاد می‌شود و باید این مشکل برطرف شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اخلاص را لازمه موفقیت در کارها دانست و خطاب به طلاب گفت: در آینده به این فکر خواهید افتاد که ای کاش در سال‌های  گذشته بیشتر به یاد خدا بودید و بسیاری از کارها را انجام نمی‌دادید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *