صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

بی‌تاثیر بودن کاهش نرخ سود بانکی در رونق بازارهای رقیب

۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۱۵۱۵۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
کارشناس بازار سرمایه گفت: در پی کاهش نرخ سود بانکی و انتشار اوراق بدهی در بازار بورس و ارواق بهادار پیش بینی می شود این روند تاثیری بر بازارهای رقیب همچون طلا، سکه و ارز نداشته باشد.
علی خسروشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد، در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار ارز گفت: به صورت طبیعی کاهش نرخ سود بانکی باعث خروج منابع مالی از بانک ها و سرازیر شدن این منابع به سوی بازارهای جایگزین می شود، که در شرایط حال حاضر اوراق بدهی همچون خزانه اسلامی، مشارکت، اجاره و ... رقیت بازار سرمایه و طلا و سکه و ارز به حساب می آید.

** عقود اسلامی جایگزین نرخ سود بانکی

وی با تاکید بر اینکه کاهش سود بانکی تاثیری بر شرایط بازار ارز نخواهد داشت، افزود: سود تضمینی اوراق بدهی تا 22 درصد نیز اعلام شده که این میزان سود برای سرمایه گذاران از جذابیت بیشتری در مقایسه با باقی بازارها وجود دارد.

خسروشاهی تصریح کرد: به دلیل آنکه کنترل بازار ارز در دست دولت است و صحبت از تک نرخی شدن ارز در میان است در حال حاضر سرمایه گذاری در آن سرمایه گذاری پرریسک به حساب می آید، که این امر برای سرمایه گذاران با سرمایه فراوان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات بازار سرمایه و رکود فعلی آن، عدم ورود منابع مالی به این بازار است.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *