صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

روان سازی ترافیک پل صدر/ ساز و كار پارك حاشیه ای تغییر می کند

۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰:۰۱
کد خبر: ۲۰۹۴۶۷
معاون شهردار تهران گفت: با تغییر تدریجی ساز و كار پارك حاشیه ای، امكان توقف در محدوده مركزی شهر را به تدریج حذف خواهیم کرد.

به گزارش گروه جامعه ، مازیار حسینی گفت: اگر درآمدی بابت پارك حاشیه‌ ای متصور باشیم، از این درآمد چشم پوشی می كنیم و این درآمد را نمی ‌خواهیم، ضمن این که موضوع پاركینگ‌ که به شدت مورد كم توجهی قرار گرفته را مورد توجه جدی قرار خواهیم داد.

وی با اعلام این كه در پهنه ‌های تجاری در خارج از كشور، اجازه پارك یك دستگاه خودرو را هم در حاشیه خیابان نمی‌ دهند و در این پهنه‌ ها، حتی یك خودروی پارك شده در كنار خیابان نیز به چشم نمی‌ خورد، تأكید كرد: در بسیاری از شهرهای جهان، نه تنها طبقات زیرین تمام ساختمان‌ ها، بلکه سقف برخی ساختمان ها نیز به پاركینگ اختصاص دارد.

خط‌ كشی جلوه ترافیكی شهر است

معاون شهردار تهران با اشاره به این كه هر ساختمانی كه بخواهد ساخته شود، بدون تأمین پاركینگ مورد نیاز واحدهای خود ساختمان و تأمین ضریب نفوذ بالا، ‌نباید اجازه ساخت داشته باشد، اظهار كرد: یك بار برای همیشه باید روی موضوع مهم كمبود پاركینگ كه در بسیاری از نقاط شلوغ شهر از میدان قدس گرفته تا میدان حضرت ولی عصر (عج) و از میدان امام حسین (ع) گرفته تا میدان انقلاب اسلامی مشكل ایجادکرده، تمركز نماییم.

حسینی با بیان این كه یكی از بزرگراه‌های مهم شهر همچون شهید چمران یا شهید همت به عنوان الگوی سایر بزرگراه ها باید به شكل استاندارد و ویژه و با استفاده از توانایی پیمانكاران توانمند داخلی از نظر امكانات و تجهیزات ترافیكی همچون خط‌ كشی مورد بازنگری قرار گیرد، تصریح كرد: خط‌ كشی، جلوه ترافیكی شهر است و اگر به درستی انجام شود، علاوه بر كمك به نظم بخشی به معابر شهر، باعث زیبایی شهر نیز می‌ شود.

وی با تأكید بر این كه به منظور روان سازی جریان ترافیك عبوری از روی بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش باید تا اول مهر و قبل از بازگشایی مدارس، دسترسی ‌های اضطراری پل صدر و تونل نیایش در ساعات اوج ترافیك بسته شده و صرفاً در غیر ساعات اوج باز شود، خاطرنشان كرد: البته این اقدام باید در قالب یك نقشه اطلاع‌ رسانی كه از تابلوهای وی ام اس بزرگراهی تا اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی را در بر‌ می گیرد، به آگاهی شهروندان رسانده شود.

هیچ بهانه ای برای كم كاری پذیرفته نیست

معاون شهردار تهران با اشاره به این كه هیچ بهانه ای برای كم كاری پذیرفته نیست و در این میان، مصالحی كه در تجهیزات ترافیكی به كار می روند، باید از مبادی مجاز خریداری شده و از استانداردهای پیش بینی شده برخوردار باشند، اظهار كرد: هر چند مسئولیت دریچه های معابر در حوزه فنی و عمرانی تعریف شده اند اما شکستگی دریچه های مربوط به كنترل ترافیك در سطح شهر به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

حسینی با بیان این كه در حال حاضر در بحث دریچه های معابر، موقعیت خوبی داریم و عموماً دریچه ها همسطح هستند، تصریح كرد: هر جا حفاری می شود، پس از انجام كار، محل حفاری شده باید كاملاً همسطح شده و هیچ گونه عیب و نقصی نداشته باشد.

وی در پایان با تأكید بر این كه چراغ های راهنمایی و خطوط سفید، نمادهای نظم و انضباط در ترافیك محسوب می شوند، خاطرنشان كرد: چراغ های راهنمایی باید سالم و تمیز بوده و خطوط سفید می بایست مرتب و منظم باشند تا بتوانند مردم را به رعایت نظم و انضباط در شهر و معابر شهری، ترغیب و تشویق کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *