صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

جانمایی 21 هزار و 28 هکتار از نقشه مختصات جغرافیایی راه‌ها در بانک جامع اطلاعاتی

۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۱۲
کد خبر: ۲۰۷۴۴۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
اقبال گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ماه بالغ بر مقدار 21 هزار و 28 هکتار از نقشه مختصات جغرافیایی راه‌ها و حریم قانونی آن دریافت و در بانک اطلاعات جامع استان فارس جانمایی شده است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مهدی اقبال مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه شاهد اضافه کردن تعداد 438 محدوده زراعی روستاها و 416 محدوده بافت مسکونی روستاها به بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر این اداره کل بوده ایم که در هر دو مورد افزایش چشمگیری نسبت به سهمیه ابلاغی سازمان داشته ایم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ماه بالغ بر مقدار21 هزار و 28 هکتار از نقشه مختصات جغرافیایی راه‌ها وحریم قانونی آن دریافت و در بانک اطلاعات جامع استان فارس جانمایی شده که در این خصوص شاهد تحقق یکصد و 40 درصدی سهمیه ابلاغی سازمان ثبت برای 12 ماهه سال جاری هستیم.

مدیرکل ثبت فارس ادامه داد: اداره کاداستر ثبت استان فارس در 4 ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 1 هزار و 409 برگ از نقشه‌های ثبتی قدیمی را زمین مرجع نموده است.

اقبال همچنین با بیان این مطلب که اجرای صحیح کاداستر به عنوان مهمترین لازمه مبارزه با متصرفان و زمین خواران است، ابراز امیدواری کرد: با تکمیل کاداستر اراضی ملی در سطح استان فارس گام‌های مطلوبی در جلوگیری از تجاوز به اراضی مذکور برداشته شود.

وی گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود و نیز با برنامه ریزی‌های مدون اقدام به مستند سازی اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان نموده و در این راستا بیشتر از وظایف و مسئولیت‌های سازمانی نیز اقدام نموده است که با تلاش مضاعف کارشناسان کاداستر این اداره کل شاهد پیشرفت مطلوب در این زمینه ها بوده ایم. 

اقبال در پایان عنوان کرد: در اجرای طرح کاداستر در مناطق روستایی که علاوه بر مناطق شهری در حال اجرایی شدن است، تلاش بر این است تا با نقشه برداری و کد گذاری اطلاعات املاک در یک فرایند سریع و دقیق، از برخی کاستی‌ها در این خصوص جلوگیری شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *