صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

لزوم حمایت بیشتر از شبکه‌های اجتماعی داخلی/ هیچ کس با فعالیت شبکه‌های اجتماعی مخالف نیست

۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۰۵۲۲۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
خرم آبادی گفت: با پیگیری‌هایی که توسط مسئولان ذیربط صورت می‌گیرد از شبکه‌های اجتماعی داخلی حمایت بیشتری به عمل خواهد آمد به گونه‌ای که بتوانند جایگزین تلگرام شوند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در حاشیه همایش روز حقوق بشر اسلامی در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت فیلترینگ تلگرام گفت: ما ناگزیر هستیم برای تحقق شبکه ملی داخل کشور یک روزی از شبکه های اجتماعی خارجی دل بکنیم و به طور یقین تلگرام هم از این قضیه مستنثی نخواهد بود.

خرم آبادی افزود: با پیگیری‌هایی که توسط مسئولان ذیربط صورت می‌گیرد از شبکه های اجتماعی داخلی حمایت بیشتری به عمل خواهد آمد به گونه ای که بتوانند جایگزین تلگرام شوند.

وی اظهار کرد: بودن تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی خارجی از جهات مختلف برای کشور ضرر دارد؛ اولا اینکه ما اطلاعاتی که خودمان و شهروندانمان تولید می کنند را در خارج از کشور ذخیره می کنیم که برای آپلود کردن آن در خارج از کشور باید پولی پرداخت کنیم و اگر دوباره این شهروندان اطلاعات را بخواهند از خارج از کشور دانلود کنند باید ارز از کشور خارج کنند.

خرم آبادی در ادامه بیان کرد: هر کسی که از شبکه های اجتماعی خارجی حمایت کند کار ناشایستی انجام داده است، حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی سرلوحه کار تمامی نهادهایی است که در زمینه فیلترینگ و محتوا کار می کنند.

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی همچنین گفت: هیچ کس با فعالیت شبکه های اجتماعی مخالف نیست و اینکه می گویند فشارهایی برای تعطیلی شبکه های اجتماعی به ما آمده است ، درست نیست.

خرم آبادی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که تبادل اطلاعات را از خارج از کشور به داخل کشور منتقل کنیم و مردم حق دارند که از بهترین شبکه های اجتماعی برخوردار باشند و حاکمیت باید زمینه را برای بخش خصوصی آماده کند که بتواند با شبکه های اجتماعی خارجی رقابت کنند.

وی اظهار کرد: اگر تلگرام درحال حاضر به آسانی این همه پهنای باند و امکانات را در اختیار شهروندان ایرانی قرار می دهد به خاطر حمایت هایی است که از آن طرف انجام می شود ما اگر حمایت کنیم هم از نظر امنیتی، فرهنگی،‌اقتصادی و قضایی و برخورد با مجرمان قدم هایی به جلو خواهیم داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *