صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

مزیت بزرگ توسعه فناوری اطلاعات به شفافیت در پاسخگویی به مردم

۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۰۴۹۹۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: مزیت بزرگ توسعه استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت آب و برق گذار به شفافیت در پاسخگویی به مردم است.
به گزارش گروه اقتصاد ، ستار محمودی با اشاره به شروع عصر دیجیتال و لزوم عبور از مدیریت سخت‌افزاری پیشین، اظهار داشت: دنیای امروز، دنیای دیجیتال و ارائه خدمات سریع، فوری و البته شفاف به شهروندان است؛ بر این اساس، نمی‌توان با تکیه بر مدیریت‌های سخت افزاری عصر پیشین به ارائه خدمات با کیفیت و مناسب در عصر کنونی پرداخت.

وی افزود: از مشخصه‌های وزارت نیرو ارائه خدمات همگانی است؛ بنابراین رضایت مردم برای ما حیاتی است و جلب این رضایت در ارائه خدمات سریع و شفاف به مشترکان و استفاده از پتانسیل‌های تکنولوژی‌های نوین فناوری اطلاعات و راتباطات در این زمینه است.

قائم‌مقام وزیر نیرو تصریح کرد: نوع و نحوه ارائه خدمات از سوی وزارت نیرو به مردم، در نوع و نحوه رفتار آنان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته آب و برق تنها در یک لیوان آب یا یک لامپ برای مردم نمود می‌یافت، اما امروز به جرات می‌توان گفت که هیچ صنعت یا خدمتی مبرا از نیاز به آب و برق نیست.

محمودی اظهار داشت: بنابراین صنعت آب و برق می‌بایست پیشروتر از سایر صنایع خود را به تکنولوژی‌های نوین روز مجهز نماید؛ در واقع، در عصر اطلاعات با شیوه و راهکارهای گذشته نمی‌توان به ارائه خدمات پرداخت.

وی افزود: ما نسل خوش‌شانسی هستیم که بواسطه ظهور تکنولوژی‌های نوین، تماشاگر صحنه‌های تئاتری هستیم که خیلی سریع و فوری اتفاق می افتند و ما را با افقی وسیع‌تر و شفاف‌تر از اطلاعات روبرو می‌کنند.

قائم‌مقام وزیر نیرو تأکید کرد: با توجه به تخصصی بودن کار وزارت نیرو می‌بایست با تعجیل و با نهایت دقت اقدام به ورود این تکنولوژی‌ها و بهره‌وری از آن‌ها در جهت مصالح مردم کرد؛ به طور نمونه یکی از وظایف مهم وزارت نیرو کنترل و بهینه سازی شبکه دیسپاچینگ و شبکه توزیع و فوق توزیع برق در کشور است، بالطبع استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی وارتباطی در این زمینه می‌تواند کمک حال مجموعه وزارت نیرو باشد.

محمودی تصریح کرد: در بحث آب نیز می‌توان از تحولات فناوری بویژه در حوزه‌های تله مترینگ و تله کنترل برای ارائه آب با کیفیت و مناسب در نقاط مختلف کشور استفاده کرد.

وی افزود: دنیای اطلاعات در عصر کنونی چنان با زندگی روزمره ما عجین شده است که نمی‌توان نظام خدمات‌رسانی و حتی نظام فکری را بدون ضوابط آن ساماندهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: با شرایط و امکانات کنونی، مردم از وزارت نیرو انتظار دارند، خدمات رسانی ما در حوزه‌های آب و برق همراه با بالاترین کیفیت و کمترین تلفات باشد.

قائم‌مقام وزیرنیرو در ادامه با اشاره به مشخصه اصلی فناوری‌های اطلاعات، گفت: یکی از مشخصه‌های اصلی فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، گذار به شفافیت در پاسخگویی و آموزش مادام‌العمر در این فناوری‌هاست.

وی افزود: بالطبع با چنین مشخصه‌هایی نمی‌توان به دور از چشم مردم و با اعمال سیاست سرپوش‌گذاری یا اختفای اطلاعات، انتظار رضایت‌مندی مردم از مجموعه آب و برق و حتی رشد این صنعت متناسب با روح زمانه را داشت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *