صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

وزیر دفاع روسیه: همکاری های نظامی "تهران و مسکو" گسترش می یابد

۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۷:۰۱
کد خبر: ۲۰۴۸۹۲
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: مسکو و تهران برای افزایش همکاری های دفاعی برنامه ریزی می کنند که یکی از زمینه های مورد توافق برگزاری رزمایش های مشترک است.
به گزارش سرویس بین الملل روزنامه روسی با اعلام این خبر افزود: تهدیدهای مشترک علیه ایران و روسیه دو کشور را به همگرایی و اقدام های هماهنگ رسانده است.

روزنامه روسی همچنین نوشته است: توافق مسکو و تهران در چارچوب همکاری های دفاعی، برگزاری رزمایش مشترک، تبادل تجربیات و ناظران خواهد بود.

ایزوستیا از نگاه کارشناسان تاکید کرد: با توجه به تجربیات و دستاوردهای دفاعی ایران و همچنین آشنایی نیروهای جمهوری اسلامی با جنگ افزارهای روسی، زمینه های مختلفی برای همکاری نظامی دو جانبه و منطقه ای بین دو کشور وجود دارد.

شویگو روز شنبه نیز با سردار سرتیپ ولی معدنی فرمانده نیروهای ایرانی شرکت کننده در رقابت های رزمایشی 2016 روسیه در مسکو و در حاشیه مراسم گشایش این مسابقات دیدار و گفت وگو کرد.

ایزوستیا در باره این دیدار نوشته است: سرپرست هیات ایرانی گفت که روسیه و ایران توانمندی لازم را برای گسترش همکاری ها ی دفاعی دارند.

روزنامه روسی همچنین به نقل از یک مقام نظامی روسیه بدون ذکر نام نوشته است: در دیدار شویگو و معدنی زمینه های مختلف همکاری های دفاعی دو کشور مورد بحث قرار گرفت.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *