صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

جان کری: برجام معادله ای راهبردی را به نفع آمریکا تغییر داد

۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹:۲۵
کد خبر: ۱۹۱۷۱۴
وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است که توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 معادله ای راهبردی را به نفع این کشور تغییر داده است.

به گزارش گروه بین الملل، جان کری طی سخنانی با ادعای اینکه برجام معادله ای راهبردی را به نفع آمریکایی تغییر داد گفت: برجام تسهیل کننده برخی ارتباطات میان ما و دولت ایران شده است.

کری افزود: تجارت با ایران فقط در برخی حوزه ها باز شده است.

وی در بخش دیگری اظهار داشت: رای و تصمیم انگلیس به ترک اتحادیه اروپا ممکن است که عملی نشود و لندن برای خروج از اتحادیه اروپا چندان عجله‌ای ندارد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: نخست وزیر انگلیس تمایلی برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد و به زودی در این راستا گامی بر نمی‌دارد.

وی همچنین در فستیوال ایده‌های آسپن با اشاره به مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا برای خروج این کشور از اتحادیه گفته است: «این یک جدایی دشوار است».

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه گفته است که «کامرون نسبت به اتخاذ اقدام برای خروج احساس سستی و بی انرژی بودن دارد و فکر می‌کنم این یک نتیجه معقول است- چرا که بیرون رفتن و آغاز مذاکره برای چیزی که به آن اعتقادی ندارد و نمی‌داند چگونه باید این کار را انجام دهد امری دشوار است».

جان کری در ادامه گفته است: «اما به هرحال، اکثر مردم انگلیس هم که به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند چندان میلی به این کار و جایگزین شدن کامرون با جانسون تمایلی ندارند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این به معنی عقب‌گرد انگلیسی‌ها است گفته است: «بازگشت به عقب و در این صورت، فکر می‌کنم راه‌های بسیاری وجود داشته باشد».

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *