صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

طرح همسایه در غرب تهران کلید خورد

۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۵:۰۱
کد خبر: ۱۸۶۶۵۵
طرح همسایه با هدف بهره مندی از ظرفیت های محلی در شناسایی وحمایت از نیازمندان محلات در منطقه5 اجرا می شود.
به گزارش  گروه  جامعه ،سیدمحسن اسدی ،شهردار منطقه5 در نشست با مديران قرارگاه جهادي امام رضا (ع) که با هدف تبیین طرح حامی وهمسایه برگزار شد گفت: با توجه به سیاست های مدیریت شهری در آمایش جغرافیایی فقرا وحمایت از این افراد با بهره مندی از کمک خیرین طرح همسایه اجرا می شود .
 
وی دستگیری از محرومان را فرصتی ارزشمند برای پیروی از سیره امام علی (ع) برشمرد وگفت: یکی از امور مسلّم در سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع)، اهتمام ایشان به رفع نیاز مستضعفان و محرومان و یتیمان است.
 
وی با اشاره به اینکه اين طرح با هدف ترويج ارزشهاي انسان دوستانه، كمك به همنوع و نيازمندان، همدلي و همدردي با خانواده‌هاي نيازمند اجرا می شود، تصریح کرد: بحث فقرزدایی موضوع مهم امسال است و در طرح همسایه ، امید داریم که در منطقه 5 بتوانیم همه ی نیازمندان را شناسایی و اتصال به خیرین را برقرار نماییم .
 
اسدی اظهار داشت: ایجاد حلقه ارتباطی بین نیازمندان و توانمندان سطوح مختلف جامعه، استفاده از ظرفیت های موجود اقتصادی و اجتماعی بالقوه در محلات و نهادهای اجتماعی از اهداف اجرای طرح است.
 
وی ضمن اشاره به اهمیت اجرای طرح همسایه در سطح محلات افزود : در اجرای این طرح تأکید بر جذب حمایت اجتماعی مردم محور با بهره گیری از ظرفیت های خیّرین محلی ویژه نیازمندان واقعی شده است .
 
سید مازیار علوی ،معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه درتشریح برنامه های شهرداری در حمایت از اقشار آسیب پذیر گفت: یکی از مطالبات فرهنگی شهرداری تهران حساس شدن مردم نسبت به فقرا است به همین منظوردرطرح همسایه تلاش می شود تا دغدغه واحساس مسئولیت در خانواده ها ‌ را نسبت به خانواده های کم بضاعت ایجادکنیم.
 
وی افزود: امید می رود با مشارکت شورایاران و مدیران محلات حلقه اتصال بین خیرین و نیازمندان با رعایت شئونات برقرار گردد.
 
علوی ، خاطر نشان کرد: حفظ کرامت انسانی ، امانتداری و حفظ شأن افراد نیازمند یکی از مهم ترین موضوعات مورد تأکید مدیریت شهری است.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *