صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

وجود 500 نوع مواد مخدر صنعتی در دنیا

۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۲۴
کد خبر: ۱۸۵۸۸۲
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:500 مواد مخدر صنعتی در دنیا در حال تولید است.
به گزارش گروه جامعه ،پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: طی یک دهه گذشته تعداد این مواد جدید زیر 50 نوع بود ولی امروز بیش از 500 نوع مواد صنعتی جدید داریم که باعث اختلالات در عملکرد روانی، جسمی و مغزی ما می شوند.
 
وی با بیان اینکه تخریب پاره ای از این مواد جبران ناپذیر است، ادامه داد: به منظور عدم دسترسی هیچ راهی وجود ندارد چون فاقد مرز فیزیکی هستیم؛ بنابراین موادی که برای مصارف دارویی و صنعتی هستند نباید دچار انحراف [به سمت تولید مواد مخدر] شوند.
 
افشار ادامه داد: در مورد موادی که انحراف می یابند مکانیزم های روشنی اتخاذ شده؛ بعنوان مثال پزودو افدرین در انحرافی از سوی سوداگران از داروخانه ها جمع آوری و تبدیل به شیشه می شد که در سال گذشته این میزان کنترل شد.
 
وی گفت: درمان های نگهدارنده با متادون و سایر درمان ها برای مواد سنتی در حال اجراست ولی مواد صنعتی دارای درمان های صنعتی، غیر دارویی، گران و سخت است و این افراد باید چندین ماه تحت برنامه های مشاوره ای و... قرار گیرند.
 
افشار افزود: در این بخش دو راهکار داریم؛ اینکه هشدارهای لازم را به افراد دهیم و اگر کسانی دچار علایمی ناشی از مصرف مواد هستند، آن ها را به سمت درمان هدایت کنیم. چون هرچه وابستگی به مواد سنتی و صنعتی عمق پیدا کند، درمان آن سخت تر خواهد بود.
 
وی یادآور شد: تمام کارکنان دولت باید شش ساعت دوره پیشگیری از اعتیاد را بطور مصوب ببینند و در سال 94 تلاش کردیم این مورد را مجددا به جریان بیندازیم و امتیازاتی برای کارکنان در نظر گرفته شد.
انتهای پیام/  





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *