صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تحقق امر پیشگیری در گرو تعامل دستگاه‌های اجرایی است

۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹:۱۵
کد خبر: ۱۸۴۴۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی گفت: اگر همه دستگاه‌ها در سطح ملی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم همکاری کنند، برنامه‌های این حوزه به نحو مطلوب‌تری اجرا خواهد شد و در صورتی که همکاری و تعاملات دستگاه‌های اجرایی نباشد امر پیشگیری از وقوع جرم نتیجه نخواهد داد.

: اگر همه دستگاه‌ها در سطح ملی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم همکاری کنند، برنامه‌های این حوزه به نحو مطلوب‌تری اجرا خواهد شد و در صورتی که همکاری و تعاملات دستگاه‌های اجرایی نباشد امر پیشگیری از وقوع جرم نتیجه نخواهد داد.

رضا مسعودی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی در رابطه با آمار جرایم در استان آذربایجان شرقی افزود: پرونده‌های وارده به دادگستری دارای دو نوع کیفری و حقوقی است که ضرب‌وجرح عمدی، سرقت‌های تعزیری و توهین به اشخاص در صدر پرونده‌های کیفری و مطالبه وجه چک، تامین خواسته و طلاق توافقی در صدر پرونده‌های حقوقی استان آذربایجان شرقی قرار دارند.

وی افزود: در زمینه پیشگیری از وقوع جرم تاکنون اقدامات فرهنگی و اجتماعی زیادی در سطح استان انجام شده است که از جمله آن می‌توان به ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و خانواده‌ها، استفاده از دوربین های مدار بسته در جهت کنترل میادین، خیابان‌ها و کوچه‌ها، کاهش گمنانی سارقین و غیره اشاره کرد که تاکنون مثمرثمر بوده است.

آمار بالای پرونده های پرداخت صدمه ناشی از تصادفات

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمار پرونده‌های مربوط به تصادفات در دادگستری استان نیز بالاست، ادامه داد: متاسفانه پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری به منظور پرداخت صدمه در رابطه با تصادفات، در رتبه چهارم پرونده‌های کیفری قرار دارند و علیرغم برنامه‌هایی که برای پیشگیری از این جرم انجام می‌شود، همچنان آمار این جرم بالاست.

جرایم اطفال و نوجوانان در استان آذربایجان شرقی در حد بالا نیست

مسعودی‌فر در خصوص جرایم اطفال و نوجوانان در این استان تصریح کرد: جرایم اطفال و نوجوانان در استان آذربایجان شرقی در حد بالا نیست ولی به منظور اهمیتی که کودکان و نوجوانان دارند برای رسیدگی بهتر به پرونده‌های اطفال و نوجوانان هفته گذشته کارگاهی با همکاری معاون حقوقی قوه‌قضاییه و یونیسف برگزار شد تا قضات نحوه رسیدگی به پرونده‌های اطفال و نوجوانان را بهتر آموزش ببنند.

وی خاطرنشان کرد: عدم همکاری بین دستگاه‌ها، عمده مشکلاتی که در زمینه پیشگیری از وقوع جرم وجود دارد و به اعتقاد بنده اگر همه دستگاه‌ها در سطح ملی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم همکاری کنند، برنامه‌های این حوزه به نحو مطلوب‌تری اجرا خواهد شد و اگر همکاری و تعاملات دستگاه‌های اجرایی نباشد امر پیشگیری از وقوع جرم نتیجه نخواهد داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *