صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

گرامیداشت بزرگان نباید فقط به ذکر یادشان ختم شود

۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۸۳۷۲۳
دسته بندی‌: سیاست ، گزارش و تحلیل
امام جمعه اصفهان بیان داشت: اگر مراسم گرامیداشت برای بزرگان‌مان فقط با این هدف که آنها انسان‌های الهی و مقدسی هستند و ذکر یاد و نام‌شان ثواب دارد، تفکر غلطی است و به منزله فراموش کردن آن‌هاست.
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اینترنتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در جلسه ستاد گرامیداشت شهدای هفتم تیر که در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد با قدردانی از اعضای ستاد هفتم تیر، اظهار کرد: اگر مراسمات گرامیداشت برای بزرگان‌مان فقط با این هدف که اینها انسان‌های الهی و مقدسی هستند و ذکر یاد و نام‌شان ثواب دارد، تفکر غلطی است و به منزله فراموش کردن آن‌هاست.

وی افزود: برپایی مراسم و گرامیداشت بزرگان دین فقط از این جهت که انسان‌های مقدسی هستند اثرگذار نیست بلکه اصول و به تعبیری محکمات آنان را یادآوری و نباید فراموش کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در این زمینه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: همانطور که ایشان سال قبل و امسال هم به نحو دیگری تشریح کردند، دوری ما از امام باعث فراموش اصول امام می‌شود.

وی با تأکید براینکه به جای همایش‌های متعدد باید به افکار و اصول زندگی شخصیت‌های بزرگی همچون امام راحل و شهید بهشتی که کوچک‌ترین تعلق مادی نداشتند توجه داشت، عنوان کرد: نباید در مراسم بزرگداشت بزرگان دین از مجلس عزاداری امام حسین (ع) گرفته تا بزرگداشت امام و شهدا، اصل موضوع را فراموش کنیم و بدانیم این مراسمات برای نگه داشتن افکار بزرگان دین است.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش به شخصیت والای شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی با وجود مخالفت‌های زیاد وارد عرصه سیاسی شد و ایستادگی کرد و با وجود صحبت‌ها و شایعه‌سازی‌های زیادی که علیه‌اش بود، تنها برای رضای خدا کار می‌کرد و توجهی به این مسائل نداشت.

وی رفتار و منش شهید بهشتی در مواجهه با این گونه رفتارها را درسی برای جامعه خواند و تاکید کرد: باید بدانیم نسبت‌های ناروا دادن به هر بزرگی از بزرگان‌مان و پذیریش آن توسط اجتماع، عواقب تلخ و جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

امام جمعه اصفهان با گرامیداشت خاطره شهدای بزرگوار هفتم تیرماه، بیان داشت: همه این شهدا از نخبگان کشور و امیدهای آینده بودند که می‌توانستند خدمات شایسته انجام دهند و در رأس آن‌ها شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی بود که با نیت خالص و پاک و بدون کوچک‌ترین توجهی به دنیا به مقام معنوی بالایی رسیده بودند که تنها برای رضای خداوند کار می‌کردند.

وی افزود: باید این روحیات را حفظ کنیم و در ایامی که متعلق به بزرگان است نشر دهیم و سعی کنیم در مسیر قله ای که آنها بالا رفتند حرکت کنیم.

طباطبایی‌نژاد در ادامه به اقدامات خوب صورت گرفته در دستگاه قضائی اشاره کرد و اذعان کرد: گرچه در کل قدم‌های خوبی برداشته شده، اما هنوز هم برخی قوانین ما اسلامی نیست؛ البته بخش زیادی از قوانین تصویب شده و انشا الله مابقی نیز تصویب می‌شود.

وی در پایان بار دیگر یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم ادامه دهنده راه این شهدای بزرگوار باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *