صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

افراد از تظاهر به روزه خواری در انظار و اماكن عمومی پرهیز کنند

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۴
کد خبر: ۱۸۲۵۴۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، عمومی
سیاوش پور با بیان به اینكه ممكن است افرادی از گرفتن روزه معذوریت شرعی داشته باشند، خاطر نشان كرد: بر همه تكلیف است، از تظاهر به روزه خواری در انظار و اماكن عمومی جداً پرهیز کنند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان، نشست شورای برنامه ریزی به ریاست احمد سیاوش پور، رئیس كل دادگستری این استان برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان در ابتدای این نشست حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن فصل ضیافت الله و گسترده شدن خوان پر انعام حضرت حقّ و ماه نزول قرآن را را تبریك گفت و بهره مندی از فیوضات این ماه را از خداوند متعال مسئلت کرد.

رئیس شورای قضایی استان گیلان از عموم مردم استان خواست حرمت این ماه مبارک را رعایت کرده و در تعظیم شعائر اسلامی اهتمام ورزند.

وی با اشاره به اینكه ممكن است  افرادی از گرفتن روزه معذوریت شرعی داشته باشند، خاطر نشان كرد:  برهمه تكلیف است، از تظاهر به روزه خواری در انظار و اماكن عمومی جداً پرهیز نمایند.

این مقام ارشد قضایی  كلیه دستگاه‌های ذیربط و ضابطین قضائی را موظف كرد  بر اساس وظائف ذاتی و قانونی و با رعایت اخلاق اسلامی و ارشاد و تذكر لازم نسبت به هر نوع تخلفی در این زمینه اقدامات قانونی مقتضی را معمول وعنداللزوم مراتب را به شعب ویژه ای که بدین منظور در دادسراها و دادگاه های عمومی و انقلاب سطح استان تشکیل گردیده اند، گزارش کنند.

سیاوش پور در ادامه تاكید كرد: كلیه مراكز اقامتی، خدماتی، پذیرایی و صنف اغذیه فروشان برای امكان فعالیت در ایام ماه مبارك رمضان با نیروی انتظامی هماهنگی لازم را بعمل آورده و ارائه خدمات را با حفظ شئون این ماه و پوشش كامل محل انجام دهند.

وی  فضای نورانی میهن اسلامی در این ماه شریف را  فضای معنویت ، اخلاق، خدمت به همنوعان و بزرگداشت روزه و روزه‌داری، سحرخیزی ، تلاوت قرآن كریم، دعا و انس با پروردگار متعال  توصیف كرد و ابراز امیدواری کرد: به بركت فیوضات معنوی این ایام ، ایران اسلامی به مكارم و سجایای اخلاقی مزین و از مظاهر زشتی، بداخلاقی، ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی عاری و همه ملت شریف ایران مشمول الطاف و عنایات الهی و دعای خیر حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه گردند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *