صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

نرم گویی در قبال آل سعود هیچ گاه جواب نمی دهد

۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۰۳۶۹
دسته بندی‌: سیاست
کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه عربستان تحت تأثیر آمریکا و اسرائیل تصمیمات خود را اتخاذ می کند، تأکید کرد: سیاستهای اتخاذی از سوی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بر اساس مولفه های اسلام هراسی تدوین شده است از این رو مقامات آل سعود با استناد به موضوع درصدد هستند تا زوایای مراسم حج را کم رنگ نشان دهند.
جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پیرامون ممانعت آل سعود از سفر ایرانیان به مراسم حج تمتع اظهار کرد: در قضیه سفر ایرانیان به مراسم حج تمتع بدون شک کارشکنی‌هایی از سوی مقامات آل سعود صورت گرفت که بر اساس اسناد و مدارک حقوقی قابل قبول نیست.

وی افزود: مقامات آل سعود به دلیل بحران‌های داخلی و خارجی که با آن روبه رو هستند تصور می کنند ورود ایرانیان به کشورشان به ضرر آنها خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی خاطر نشان کرد: ایرانیان در طی سالهای اخیر با تکیه بر آموزه های اسلامی توانسته اند به دستاوردهای زیادی دست پیدا کنند و مردم سالاری دینی را به صورت کامل عملیاتی کنند از این رو تحقق این رویه در مراسم حج نیز بدون شک سبب می شود تا اذهان عمومی نگرش خوبی را به سمت ایران داشته باشند. وضعیتی که آل سعود نسبت به آن نگران است از این رو تمام اقدامات لازم را برای عدم حضور ایرانیان در مراسم حج به کار بست.

قناد باشی خاطر نشان کرد: عربستان با توجه به اقداماتی که در طی یکسال اخیر انجام داده است دچار یک انفعال سیاسی شده از این رو برای پایان دادن به بحران های داخلی و خارجی دچار واهمه شده است و با کارشکنی در ورود ایرانیان به حج قصد دارد به اقدامات نادرست خود ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه عربستان از ایران می ترسد، گفت: بدون شک یکی از مراسمی که نشان دهنده زوایای دین اسلام به طور کامل بوده مراسم حج است که آل سعود به دلیل سیاست‌های نادرست خود در طی سالهای اخیر تاب و تحمل این امر را ندارد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه عربستان تحت تأثیر آمریکا و اسرائیل تصمیمات خود را اتخاذ می کند، تأکید کرد: سیاستهای اتخاذی از سوی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بر  اساس مولفه های اسلام هراسی تدوین شده است از این رو مقامات آل سعود با استناد به موضوع درصدد هستند تا زوایای مراسم حج را کم رنگ نشان دهند.

قناد باشی با اشاره به اینکه طرح مسائلی همچون حضور ایرانیان در مراسم برائت از مشرکین از سوی مقامات آل سعود تنها بهانه گیری است، اظهار کرد: متأسفانه علیرغم اقدامات یک سال اخیر از سوی آل سعود و کشته شدن تعدادی از ایرانیان درحادثه منا و جرثقیل مسجدالحرام دستگاه دیپلماسی ما در قبال این موضوعات اقتدار لازم را از خود نشان نداد و رویکرد روشن ودقیقی در این راستا نداشت.

وی تصریح کرد: مسئولان وزارت خارجه باید بدانند که فرمول نرم گویی و انعطاف پذیری در قبال عربستان هیچ گاه جواب نمی دهد از این رو ما باید این زاویه خود را تغییر دهیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *