صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ضرورت گسترش همکاری‌های دریانوردی بین ایران و هند

۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۷۸۲۰۲
دسته بندی‌: سیاست
سفیر دهلی نو در کشورمان با بیان اینکه ما اهمیت زیادی برای ایران قائل هستیم، گفت: این دو کشور باید روابط خود را پیش ببرند و سطح روابط را باید گسترده تر کنیم.
به گزارش گروه سیاسی ،سائوراب کومار سفیر هند در ایران در جریان حضور فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش به همراه هیات همراه و استاندار هرمزگان بر روی عرضه ناوشکن هندی گانگا و دیدار با کارکنان ناوگروه اعزامی از کشور هند، اظهار داشت: نخست وزیر هند در تاریخ 22 و 23 ماه جاری میلادی از ایران بازدید و مذاکراتی با بالاترین مقام های ایرانی داشت.

وی با تاکید بر اینکه ما باید روابطمان را گسترده کنیم، افزود: بازدید کشتی های هندی یک روز بعد از سفر نخست وزیر هند اتفاقی نیست و انعکاس دهنده اهمیت روابط دفاعی و همکاری دریانوردی بین ایران و هند است.

کومار بیان کرد: امیدوارم این دو کشتی در زمان کوتاه استقرار در بندرعباس روابط دوستانه و دفاعی را به بالاترین سطوح برسانند.

وی خاطرنشان کرد: تعاملات ما در زمینه دریایی در چند سال گذشته افزایش یافته و مشتاق افزایش بیشتر آن هستیم.

2 فروند ناوشکن هند در راستای حفظ و ارتقای سطح تعامل های منطقه ای، روز سه شنبه هفته جاری وارد آب های استان هرمزگان شدند و در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفتند.

این 2 ناوشکن که «گانگا F22» و «تریکُند F51» نام دارند، به مدت چهار روز در منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت و اعضای ناوگروه از منطقه و شهر بندرعباس بازدید می کنند.

دیدار با مقام های سیاسی و نظامی هرمزگان، شرکت در رقابت های ورزشی و تمرین نظامی دریایی از مهمترین برنامه های این ناوگروه هندی در این مدت است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *