صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ایران می تواند تجربیات مبارزه با ترورسیم را در اختیار دیگر كشورها قرار دهد

۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۵۱
کد خبر: ۱۶۵۲۲۵
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در دیدار با وزیر خارجه مقدونیه گفت: ایران تجربیات ارزنده ای در مبارزه با تروریسم دارد و می تواند این تجربیات را در اختیار سایر كشورها از جمله این كشور قرار دهد.
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در دیدار نیكولا پوپوسكی به تببین ریشه های تروریسم و خطر جهانی این معضل پرداخت.

وی واكسینه كردن جوانان در برابر اندیشه‌های افراطی گری بویژه در فضای مجازی را ضروری دانست و اظهارداشت: برخی تلاش دارند با انتساب تفكرات انحرافی به اسلام كه البته هیچ ارتباطی نیز با اسلام و مسلمانان ندارد، جوانان را به سمت تروریسم و حركتهای افراطی بكشانند.

رئیس جمهور همچنین در مورد روابط دو كشور گفت:حجم مبادلات تجاری ایران و مقدونیه نشان می دهد كه تاكنون از ظرفیت ها و توانمندی های دو كشور به خوبی استفاده نشده و لازم است در دوره جدید با بهره گیری مناسب از فرصت‌ها و امكانات، تحركی در این روابط ایجاد كرد.

روحانی، امكانات و توانمندی‌های دو كشور را برای توسعه و تعمیق سطح همكاری ها بسیار گسترده دانست و تاكید كرد كه هیچ مانعی در مسیر گسترش روابط همه جانبه تهران و اسكوپیه وجود ندارد.

وی درمورد اظهارات وزیر خارجه مقدونیه مبنی بر علاقه مندی به گشایش قریب الوقوع سفارتخانه این كشور در تهران، تصریح كرد: با معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترك به بخش خصوصی دو كشور، شرایط جدیدی در روابط تهران – اسكوپیه ایجاد می شود.

رئیس جمهوری همچنین به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های فنی و مهندسی شركت های ایرانی در همه زمینه‌ها و از جمله ساخت راه‌، سد و نیروگاه اشاره كرد و افزود: شركت های ایرانی هم اكنون در بسیاری از كشورها فعال هستند و بی تردید در مقدونیه نیز قادرند در رقابت‌‎ها با دیگر شركت ها‌، بسیاری از پروژه های این كشور را به خوبی و با كیفیت اجرا كنند.

روحانی تقویت همكاری های فرهنگی و رفت و آمد مردم دو كشور را برای ایجاد شتاب در روند توسعه روابط، بسیار مهم برشمرد.

وزیر خارجه مقدونیه نیز در این دیدار تاكید كرد: اسكوپیه مصمم به گسترش و تعمیق روابط همه جانبه خود با جمهوری اسلامی ایران است و در همین ارتباط بزودی سفارت خود را در تهران افتتاح می كند.

پوپوسكی با یادآوری مذاكرات خود و هیات همراه با مقام های ایرانی اظهارداشت: زمینه برای توسعه سریع همكاری های تهران – اسكوپیه آماده است و حضور هیات بزرگی از بازرگانان مقدونیه ای در تهران نشان دهنده عزم راسخ ما به توسعه سطح همكاری ها است.

وی همچنین به موضوع تروریسم و ضرورت مبارزه همگانی با آن اشاره كرد و افزود: متاسفانه اروپا برای دوره ای طولانی از این معضل غافل بود و مبارزه با این پدیده كه نگرانی مشتركی را برای جامعه جهانی ایجاد كرده، نیازمند هماهنگی و تلاش همه كشورها است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *