صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

دولت طی 10سال باید تولید محصولات پتروشیمی را به 100میلیون تن برساند

۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۶۰۴۸
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: وکلای ملت صبح امروز (دوشنبه) در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بند "ی" را بررسی و به توصیب رساندند که بر این اساس مفاد این ماده جایگزین تبصره(38) دائمی لایحه قانونی بودجه سال 1358 کل کشور مصوب 5/10/1358 شورای انقلاب اسلامی می‌شود.

: وکلای ملت صبح امروز (دوشنبه) در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بند "ی" را بررسی و به توصیب رساندند که بر این اساس مفاد این ماده جایگزین تبصره(38) دائمی لایحه قانونی بودجه سال 1358 کل کشور مصوب 5/10/1358 شورای انقلاب اسلامی می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ، وکلای ملت بند الحاقی یک به ماده یک مبنی بر اینکه «دولت مکلف است از محل فروش میعانات گازی به شرکتهای پتروشیمی وپالایشگاههای داخلی ، معادل درصدی از صادرات نفت (نفت خام و میعانات گازی) را که هرساله به صندوق توسعه ملی واریز می‌کند به نرخ روز محاسبه و برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اختصاص دهد. این منابع درقالب ردیف مستقل و مشخص در قوانین بودجه سنواتی درج و به‌صورت ماهانه ، وجوه دریافتی به شرکت مزبور پرداخت می‌گردد. شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مکلف است وجوه دریافتی را صرفاً جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور و در قالب ردیفهای مشخص‌شده در پیوستهای قوانین بودجه هر سال هزینه کند» را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع دادند.

نمایندگان همچنین با مصوب کردن تبصره این بند راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران موظف کردند تا طرح جامع سراسری حمل و نقل ریلی کشور را ظرف شش ماه تعیین کند.

طبق مصوبه مجلس در بند الحاقی2 به ماده یک دولت مکلف است با اتخاذ تدابیر لازم ورعایت قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی، سهم برداشت ایران از نفت خام، میعانات گازی و گاز از مخازن مشترک را تا ده سال آینده از زمان تصویب این قانون حداقل به میزان برداشت کشورهای دارای مخازن مشترک برساند.

همچنین دولت مکلف شد تا طی مدت مذکور ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را به حداقل یکصد میلیون تن در سال وظرفیت پالایش نفت خام و میعانات گازی در داخل کشور را به حداقل پنج میلیون بشکه در روز افزایش دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *