صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آلمان: درخواست ترکیه در زمینه اقدام قانونی علیه هنرمند آلمانی را بررسی می‌کنیم

۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸:۰۱
کد خبر: ۱۵۹۱۶۲
سخنگوی دولت آلمان گفت که دولت این کشور درخواست برای اقدام قانونی علیه هنرمندی که آوازی طنز درباره رئیس جمهور ترکیه خوانده است را بررسی خواهد کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل ، آلمان امروز اعلام کرد که درخواست رسمی ترکیه مبنی بر محاکمه کمدینی که در برنامه‌ای طنز آوازی را درباره «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه خوانده بود را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بنابر گزارش خبرگزاری «رویترز»، «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان در این مورد گفت: «سفارت ترکیه در ارتباط با برنامه شبکه تلویزیونی (ZDF) با عنوان «مجله سلطنتی نئونازی» تلگرافی را برای وزارت خارجه فرستاد. این در خواستی رسمی از طرف ترکیه است تا به دنبال آن فردی که آواز خوانده است، تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.»

وی در جریان کنفرانس خبری افزود: «دولت محتوای این تلگراف را به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهد داد. این اقدام چند روز طول می‌کشد و من نه می‌توانم و نه می‌خواهم که درباره نتیجه آن نظر دهم.»

به دنبال پخش برنامه‌ای طنز از شبکه تلویزیونی آلمانی (NDR) درباره «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، این کشور «مارتین اردمان» سفیر آلمان در ترکیه را احضار کرد.

در برنامه «Extra 3» شبکه تلویزیونی (ARD) که هفدهم مارس پخش شد، آوازی که حدود 2 دقیقه‌ای طول کشید، خوانده شد که در آن گفته شد: «اردووی، اردو، اردوغان» این برنامه در تلویزیون (NDR) هم پخش شد.

در این برنامه همچنین محدودیت‌هایی که در ترکیه برای آزادی رسانه‌ها اعمال شده است مورد بحث قرار گرفت و این جمله هم گفته شد: «هر خبرنگاری که مطلبی بنویسد که اردوغان از آن خوشش نیاید، فردا زندانی خواهد شد.»

انتهای‌پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *