صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

اتریش خواستار اقدام اتحادیه اروپا برای جلوگیری از پولشویی و فرار مالیاتی شد

۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳:۰۱
کد خبر: ۱۵۶۵۱۲
«ورنر فایمن» صدراعظم اتریش گفت که اتحادیه اروپا باید برای تضمین استفاده نشدن از شرکت های خارجی برای پولشویی و فرار مالیاتی، اقدام کند.
به گزارش گروه بین الملل ، به نقل از خبرگزاری رویترز از وین گزارش داد، صدر اعظم اتریش این سخنان را در یک نشست خبری در پی افشاگری گسترده و انتشار اطلاعات درباره پولشویی و فرار مالیاتی در پاناما، بیان کرد.

صدر اعظم اتریش تصریح کرد: باید اقدامی فوری با هماهنگی اتحادیه اروپا صورت گیرد.

وی با درخواست شفافیت کامل مالی گفت: اتریش در مذاکرات بین المللی در باره چگونگی افزایش تبادل و امنیت اطلاعات شرکت خواهد کرد.
فایمن درباره تحقیقات در مورد

وی درباره پیروی دو بانک اتریشی از مقررات به منظور جلوگیری از پولشویی گفت: ما باید همه پرونده های کنونی و همچنین احتمالاتی را که در آینده پیش خواهد آمد، بررسی کنیم.
منابع خبری یکشنبه (15 فروردین) از بزرگ ترین نشت اطلاعات مالی که آشکارکننده حساب های پنهان برون مرزی برخی از رهبران سیاسی و ثروتمندان جهان است، گزارش دادند.

به گفته اسکای نیوز، این اسناد که به دست شماری زیادی از سازمان های خبری سراسر اروپا رسیده است، نشان می دهد که چگونه برخی از افراد قدرتمند و ثروتمند جهان از این حساب های برون مرزی و پناهگاه های مالیاتی برای پنهان کردن دارایی هایشان استفاده می کرده اند.

اسکای نیوز افزود: سندهای یاد شده که به «اوراق پانامایی» مشهور شده همچنین نشانگر آن است که چگونه شرکت حقوقی «موساک فونسکا» به این افراد مشهور ، ثروتمند و قدرتمند جهان و شرکت های آنها در زمینهٔ پولشویی، دور زدن تحریم ها و فرار مالیاتی کمک می کرده است.

به گزارش اسکای نیوز، در میان 143 سیاستمداری که دارای این حساب ها برون مرزی بوده اند نام 12 تن از رهبران سیاسی (در سطح ملی) جهان به چشم می خورد .

این شبکه خبری گفت: برخی از این رهبران سیاسی از طریق اعضای خانواده و یا شرکای نزدیکشان به این حساب ها دسترسی داشته اند.
در میان این رهبران سیاسی می توان به نام های نواز شریف نخست وزیر پاکستان، ایاد علاوی نخست وزیر پیشین عراق و معاون رئیس جمهور این کشور، «پترو پروشنکو» رئیس جمهور اوکراین، علا مبارک پسر حسنی مبارک رئیس جمهور پیشین مصر و «زیگموندور گونلاگسون» نخست وزیر ایسلند اشاره کرد.

براساس اسناد یاد شده خانواده حداقل هشت تن از اعضای پولیت بورو (کادر رهبری حزب حاکم کمونیست چین) دارای حساب های برون مرزی مخفی هستند.

اسکای نیوز افزود: 23 تن از کسانی که به دلیل حمایت از رژیم های کره شمالی، زیمبابوه، روسیه و سوریه مورد تحریم های بین المللی قرار داشته اند از مشتریان شرکت حقوقی «موسک فونسکا» بوده اند و شرکت های آنها به دلایل مختلف ( برای فرار مالیاتی، پولشویی و یا دور زدن تحریم ها ) در «سی شل»، جزایر ویرجین انگلیس، پاناما و دیگر حوزه های قضایی به ثبت رسیده اند.
روزنامه گاردین نیز نوشت: اسناد یاد شده همچنین مؤید آن است که میلیاردها دلار از طریق بانک روسیه که تحت تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا است، پول شویی شده اند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *