صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

وزش باد و گرد و خاک در کشور/استان های شمالی سرد می شوند

۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۵۳۹۸۳
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد و گرد و خاک پدیده غالب بیشتر مناطق کشور به جز مناطق شمالی است.
به گزارش گروه جامعه ،معصومه احمدی افزود: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی پدیده غالب در نیمه شرقی، شمال شرق و جنوب شرق کشور افزایش سرعت وزش باد خواهد بود که در برخی نقاط می‌تواند خیزش گرد و خاک را به همراه داشته باشد.

وی گفت: همین شرایط در بخش‌هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز هم قابل پیش بینی  است ضمن این که در مناطقی چون قزوین، البرز، تهران، سمنان و بخش هایی از استان های قم، مرکزی و اصفهان هم وزش باد خواهیم داشت که در برخی نقاط شدت گرد و خاک به کاهش دید منجر می شود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به ورود سامانه کاهش دما در کشور افزود:‌ از اواخر امشب با نفوذ هوای نسبتا خنک به بخش های شمالی کشور، کاهش نسبی دما را در نیمه شمالی کشور، استان های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل پیش بینی می کنیم که این کاهش دما تا 10 در جه پیش خواهد رفت.

احمدی ادامه داد: فردا، با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور شاهد آغاز بارندگی ها در شمال غرب، سواحل شمالی،‌ دامنه های جنوبی البرز و تهران خواهیم بود که ربخش های دیگری از کشور همین روند ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: آسمان تهران امروز صاف است اما وزش باد نسبتا شدید به همراه گرد و خاک، پدیده غالب دیگری است که در پایتخت شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *