صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

واکنش تند جابری انصاری به حکم قاضی آمریکایی علیه ایران

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۴۸۶۹۴
دسته بندی‌: سیاست
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به حکم اخیر دادگاهی در آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این جدیدترین تولیدات دستگاه قضایی آمریکا در میدان مسابقه تبعیت کورکورانه از سناریوهای صهیونیستی ایران هراسی است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به حکم اخیر دادگاهی در آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این جدیدترین تولیدات دستگاه قضایی آمریکا در میدان مسابقه تبعیت کورکورانه از سناریوهای صهیونیستی ایران هراسی است.

جابری انصاری اظهارداشت: این حکم آنقدر مضحک و بی معناست که هم اصل عدالت را به سخره می کشد و هم وجهه و اعتبار دستگاه قضایی آمریکا را بیش از پیش مخدوش می کند. 

چنین احکامی همچنین پیام بسیار خطرناک و معناداری به تروریست ها و حامیان آنها می دهد که با خیال آسوده مردم آمریکا و جهان را بکشید چون نه تنها قرار نیست سراغ شما بیاییم بلکه در واکنش به جنایات شما قویترین و موثرترین دشمنانتان را هدف قرار می دهیم.

وی افزود: ما قوه مجریه آمریکا را نیز در صدور این نوع احکام همدست و شریک می دانیم. متاسفانه وزارت امور خارجه آمریکا سالهاست با نگاهی غیر منطقی، نادرست و غیر اخلاقی نام ایران را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داده و این اقدام خود زمینه ساز فراموشی همه اصول دادرسی عادلانه و حتی عقل سلیم در احکام سیاسی صادره از سوی برخی دادگاه های آمریکاست. 

جابری انصاری تصریح کرد: اگرچه این احکام ظالمانه ظاهرا متوجه دولت و ملت ایران است، اما در یک نگاه منطقی و منصفانه؛ این مردم آمریکا و خاصه بازماندگان و قربانیان حادثه 11 سپتامبر هستند که با این احکام و آدرس های کاملا انحرافی، حقوقشان پایمال و صرفا با وعده پرداخت مقداری پول؛ مطالبه بحق آنها برای محاکمه و پاسخگو کردن عاملان و حامیان واقعی اعمال تروریستی 11 سپتامبر بایگانی می گردد.

ایران عملیات تروریستی اخیر در آنکارا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی آنکارا، مراتب تسلیت و همدردی جمهوری اسلامی ایران را با خانواده‌های قربانیان این عملیات تروریستی و ملت و دولت ترکیه اعلام کرد.

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی آنکارا، مراتب تسلیت و همدردی جمهوری اسلامی ایران را با خانواده‌های قربانیان این عملیات تروریستی و ملت و دولت ترکیه اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: وقوع پی در پی عملیات‌های تروریستی در نقاط مختلف منطقه و جهان، تایید کننده ضرورت و فوریت نیاز به رویارویی متحد و یکپارچه با تروریسم و افراط گرایی بعنوان تهدید مشترک جامعه جهانی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *