صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تنها اسکناس چاپ شده با تصویر بارگاه یکی از انبیای الهی

۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۹۴۶۶
اولین و تنها اسکناس ایران با تصویر بارگاه حضرت دانیال نبی(ع) یکی از پیامبران الهی در شوش در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، محمد حسین یزدی‌نژاد، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی از خراسان رضوی، اظهار کرد: اولین و تنها اسکناس ایران با تصویر بارگاه حضرت دانیال نبی(ع) یکی از پیامبران الهی در شوش در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.



وی با بیان اینکه این اسکناس متعلق به دوره پهلوی است، افزود: در این دوره، بارگاه حضرت دانیال نبی(ع) بیشتر جنبه آثار ملی و تاریخی داشته و بعد مذهبی این مکان برای چاپ اسکناس مورد توجه نبوده است.

یزدی‌نژاد با اشاره به اینکه اسکناس مزبور پنج ریالی بوده است ادامه داد: این اسکناس در دوره رضا خان پهلوی با امضای رضا قلی امیر خسروی، مدیر کل وقت بانک ملی ایران و عبدالحسین هژیر، مفتّش دولت و نیز در دوره پهلوی دوم تنها یک بار در سال ۱۳۲۳ ه. ش با امضای ابوالحسن ابتهاج به عنوان مدیرکل وقت بانک ملی ایران و علی بامداد، بازرس دولت چاپ و منتشر شد.

گفتنی است این گزارش در تاریخ 23 تیر ماه 1394 در خبرگزاری ایکنا منتشر شده است و بنا به اهمیت آن بازنشر می شود.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *