صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

اگر فلسفه قیام امام حسین (ع) بدرستی تبیین نشود ظلم بزرگی است

۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶:۰۹
کد خبر: ۱۳۲۶۱
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: فرمانده حفاظت سپاه گفت: اگر فلسفه قیام امام حسین (ع) بدرستی تبیین نشود ظلم بزرگی در حق ایشان است.

: فرمانده حفاظت سپاه گفت: اگر فلسفه قیام امام حسین (ع) بدرستی تبیین نشود ظلم بزرگی در حق ایشان است.

به گزارش گروه سیاسی ، با فرارسیدن ماه محرم الحرام ماه پیروزی خون بر شمشیر مراسم سوگواری و عزاداری کارکنان فرماندهی حفاظت سپاه برگزار شد.

سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده فرمانده حفاظت سپاه در این مراسم با اشاره به حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» اظهارکرد: امام حسین (ع) تا روز قیامت یک چراغ نورانی و عامل هدایت بشر است. حسین بن علی (ع) چراغ هدایتی است که همه انسانها در همه اعصار قادرند در تمام گرفتاری‌های دنیوی و مشکلات روحی و روانی راه خود را بیابند و در مسیر حرکت درست قرار بگیرند.

وی با مهم دانستن تبیین تمام ابعاد قیام امام حسین (ع) توسط وعاظ و افراد آگاه افزود: اگر فلسفه قیام امام حسین (ع) بدرستی تبیین نشود ظلم بزرگی در حق ایشان است، ابراز احساسات و گریه کردن اگر چه لازم است اما به تنهایی کافی نیست بلکه تدبر در هدف قیام امام حسین (ع) و تمام رفتار و کردار آن امام همام که سراسر درس و عبرت است از ضروریات این ماه است.

گرجی‎زاده خوب زندگی کردن و خوب مردن را از جمله آموزه‌های قیام امام حسین (ع) نامید و اظهارکرد: خوب زندگی کردن و خوب مردن را از حسین (ع) باید آموخت، نوع رفتار امام حسین (ع) با دوستان و دشمنان، بهترین الگوی رفتاری است و این دو ماه محرم و صفر فرصت نابی برای انتقال مفاهیم قیام آن امام بزرگوار است.

وی افزود: آنچه در کربلا اتفاق افتاد یک جنگ عادی نبود بلکه ابتدایی‌ترین اصول حاکم بر جنگ در این حادثه رعایت نشد و ظالمانه‌ترین جنایات در این جنگ توسط دشمنان نسبت به امام حسین (ع) و خاندان گرانقدرشان انجام شد.

گرجی‎زاده با بیان اینکه امام زین العابدین (ع) یکی از مظلوم‎ترین چهره‌های داستان غم بار کربلاست از تحریفاتی که در مورد بیمار بودن ایشان مطرح می‌شود انتقادکرد و اظهارکرد: آن امام فقط مدت کوتاهی بیمار بودند و همه زندگی ایشان به مجاهدت در جهت زنده نگه داشتن اسلام و واقعه عاشورا اختصاص پیدا کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *