صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تدوین نسخه پیش نویس الگو جدید مقررات هوانوردی

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵:۰۱
کد خبر: ۱۳۱۵۵۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپيمايی كشوری از تدوين نسخه پيش نويس الگو و پيكره جديد مقررات هوانوردی در حوزه عمليات پرواز مقارن با دهه مبارک فجر خبرداد.
به گزارش، محمد جواد تقوایی اظهارداشت: با آغاز فصل نوین در صنعت هوانوردی كشورمان در دوران پساتحریم و به منظور توسعه همگون و متوازن ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری صنعت، ارتقای ایمنی و كاهش نرخ حوادث و سوانح هوایی، نسخه پیش نویس الگو و پیكره جدید مقررات هوانوردی در حوزه عملیات پرواز مبتنی بر ساختار مقررات آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) جهت بهره برداری ذینفعان و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات بر روی پایگاه اینترنتی سازمان هواپیمایی كشوری قرار گرفت.
 
وی با اشاره به ضرورت و ایجاب بازنگری و به روز رسانی مقررات هوانوردی كشور، گفت: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون نقش و جایگاه صنعت هوانوردی كشور ذیل اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ و دیگر اسناد بالادستی در خصوص اخذ رتبه نخست منطقه به جهات كمی و كیفی، ضرروی است همزمان با تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی كشور درحوزه عملیات پرواز، محتوا و ساختار قوانین و مقررات نیز با توجه به اقتضائات و الزامات ملی و بین المللی صنعت به روز رسانی شود.
 
رئیس كارگروه تدوین مقررات و شیوه نامه های هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: از سوی دیگر با توجه به رهایی كشور از قیود تحریم‌ها و همچنین فرصت‌های پیش رو در دوران پسابرجام برقراری و حفظ تعادل و تناظر منطقی فی مابین زیرساخت‌ها همگام با رشد كمی تجهیزات و سخت افزارها از اهمیت به سزایی برخوردار است.
 
تقوایی تصریح كرد: بازنگری و به روزرسانی قالب و ساختار مقررات و شیوه نامه ها نقش راهبردی در نحوه اجرا، نظارت و پایش امور صنعت هوانوردی خواهد داشت.
 
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی كشوری ادامه داد: حسن انجام و اجرای امور در حوزه فناوری های برتر نیازمند ارائه تعریف و تصریح مقررات و دستورالعمل های كارآمد و جامع است كه متعاقبا در مرحله پایش و نظارت نیز میزان انطباق و افتراق عملكرد مجریان و متصدیان مبتنی بر قوانین و مقررات موجود مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: به همین منظور ضمن تشكیل كارگروه تدوین مقررات و شیوه نامه های هوانوردی فرآیند تدوین و اصلاح مقررات و رویه های عملیات پرواز براساس رویكرد تطبیقی با بومی سازی الگو و ساختار مقررات آژانس ایمنی هوانوردی اروپا جهت انطباق حداكثری مقررات ملی كشور با الزامات و قوانین بین المللی و به حداقل رساندن وجه افتراق با حضور مدیران و كارشناسان مجرب سازمان و مشاركت نخبگان و خبرگان صنعت آغاز شد.
 
تقوایی با بیان اینكه هم اكنون بازنگری و تدوین مقررات عملیات پرواز در حال انجام و پیگیری است، افزود: بدون شک مشاركت فعال مدیران و كارشناسان صنعت هوانوردی فارغ از تعلقات صنفی و ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده، فرآیند اصلاح رویه ها و ارتقای استانداردهای عملیات را تسریع و تسهیل می كند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *