صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

توسعه پهپادها در دستور کار نیروی دریایی قرار دارد

۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶:۵۱
کد خبر: ۱۲۸۴۳۹
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه با استفاده از پهپادها هر گونه تحرک و تغییر محل هر یگان فرامنطقه ای را تحت پوشش قرار می‌دهیم گفت: توسعه پهپادها در دستور کار نیروی دریایی قرار دارد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفتگوی زنده با بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما، با بیان اینکه امروز چهارمین روز رزمایش دریایی ولایت 94 را پشت سر می‌گذاریم، اظهار داشت: امروز روز قدرت نمایی زیردریایی‌های نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که از نیمه شب گذشته کار خود را آغاز کرده و فعالیت‌های عملیاتی خود را ارزیابی و تاکتیک‌های مورد نیاز در عرصه زیر دریا را تمرین کرده و به معرض نمایش گذاشته و در انتها با پرتاب انواع اژدرها از زیردریایی‌ها علیه اهداف از پیش تعیین شده اقدام کرده اند.

وی با بیان اینکه ما همچنین از طریق ناوشکن و بالگردها هم پرتاب اژدر موفقیت آمیز داشتیم، عنوان کرد: قدرت اژدری نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در چهارمین روز رزمایش به معرض نمایش گذاشته ش،د تا همه بدانند که قدرت ما در عرصه زیر سطح، قدرتی بسیار گسترده و قوی است و می تواند در برابر هر تهدیدی مقابله کند.

سیاری ادامه داد: توسعه اژدرها و زیردریایی‌ها برای حفاظت از فضای زیردریای جمهوری اسلامی ایران در منطقه آبهای سرزمینی در دستور کار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: با توجه به اهمیت منطقه که هم برای جهان و هم برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است، ما باید بتوانیم امنیت این منطقه یعنی شمال اقیانوس هند و دریای عمان و شرق تنگه هرمز را تامین کنیم.

سیاری تاکید کرد: برای تسلط بر منطقه و کسب اطلاعات لازم و کنترل منطقه، باید بتوانیم به وسیله ناوشکن‌ها، زیردریایی‌ها و انواع و اقسام وسایل هوایی این کنترل اطلاعاتی را بدست آوریم.

وی با بیان اینکه یکی از ملزومات نیروی دریایی راهبردی، داشتن پهپاد است، تصریح کرد: پهپادها امروز در نیروی دریایی توسعه خوبی پیدا کرده و ما به وسیله آنها قادریم عرصه بالای دریا را کنترل کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه با استفاده از پهپادها هر گونه تحرک و تغییر محل هر یگان فرامنطقه ای را تحت پوشش قرار می دهیم گفت: توسعه پهپادها در دستور کار نیروی دریایی قرار دارد و انشاءالله در آینده مجهز به پهپادهای پیشرفته تری می شویم.

سیاری در پایان نیز گفت: ما در کنار رزمایش، بحث مردم یاری را نیز در دستور کار خود داشتیم و خدمات بسیاری را بویژه در حوزه بهداشت و درمان به مردم منطقه ارائه دادیم.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *