صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

یک برزیلی گمنام در راه استقلال +عکس و کارنامه

۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۴۲۷۴
استقلال که هنوز موفق نشده مهره مورد نظرش را از میان بازیکنان داخلی جذب کند دنبال گزینه ای است که اصولا هافبک بازیساز نیست.
استقلالي‌ها هر روز و هر دقيقه براي پر كردن خلاء ميانه ميدان‌شان با يك نام جديد روبه‌رو مي‌شوند. روز گذشته خبر از حضور دیگو ژادل برزيلي در تهران داده شد و امروز خبر رسيد ژاردل از سوی مظلومی نمره منفی گرفته و برزيلي دوم در راه است.



گفته مي‌شود گزينه‌اي كه كادر فني آبي‌ها در حال بررسي شرايطش هستند جفرسون بریتو گومز ملقب به کانو است؛ هافبكي با خصوصيات تهاجمي.

نکته تعجب برانگیز در این میان پست تخصصی جفرسون است. گزینه مد نظر پرویز مظلومی نه تنها یک هافبک طراح نیست که اصولا هافبک چپی است با مشخصات فنی مشابه با محسن و یعقوب کریمی.

* تنها سابقه روشن؛ 5بازي در ليگ2 برزیل
برزيلي جديد ليست آبي‌ها سابقه درخشاني در فوتبال كشورش ندارد اما آخرين بار در سال 2015 به تيم دسته‌دومي CRB پيوست تا پنج بازي در سطح دوم فوتبال برزيل انجام دهد.

جفرسون کانو 25ساله در فصلي كه گذشت برابر سانتاكروز (34)، ويتوريا(23)، پايساندور(70)، سامپايوكورآ(27) و اُ استا(23) روي هم 177 دقيقه شانس بازي پيدا كرد. نتيجه اين تلاش در سری B فوتبال برزيل همراه با تيم CRB ايستادن روي پله يازدهم جدول 20تيمي مسابقات بود. كانو در اين تيم يك گوش چپ در سيستم 1-3-2-4 بود.


* مظلومی از یک سوراخ دو بارگزيده می شود؟
نكته جالب توجه در مورد كانو اين است كه نام هافبك ابتداي فصل استقلال- ريوالدو باربوسا- به‌تازگي وارد ليست تيمCRB شده است. ريوالدو که با حكم فيفا بازیکن آزاد اعلام شده بود، چهارشنبه دو دي‌ماه سال94 يعني 28 روز قبل با تيمي قرارداد بست كه در فصل اخير ليگ2 برزيل از جفرسون بهره برده است. حال بايد ديد تجربه تلخ آبي‌ها در جذب باربوسا سبب مي‌شود تا از گرفتن هم‌تيمي او پشيمان شوند يا اصرار مظلومی در جذب یک بازیکن متوسط آن هم در یک پست غیرتخصصی گومز را به استقلال خواهد آورد؟!

جدول عملكرد گزينه برزيلي آبي‌ها در خط مياني


 سال

تيم

ليگ

تعداد بازي

حضور در تركيب اصلي

مجموع دقايق بازي

گل زده

توضيح

2013

سالگوئيرو

سريD برزيل

6

1

208

1

با سالگوئيرو به دسته سوم صعود كرد

2014

سالگوئيرو

سريC برزيل

8

6

459

2

-

2014

سالگوئيرو

منطقه‌اي پرنامبوكانو

25

23

1874

7

چهارمين گلزن رقابت‌ها شد

2015

سالگوئيرو

سريC برزيل

2

2

146

1

به بوتافوگوPB گل زد

2015

سالگوئيرو

منطقه‌اي پرنامبوكانوا

12

6

597

-

-

2015

سالگوئيرو

كاپودونوردستا

4

3

257

-

-

2015

CRB

سريB برزيل

5

1

177

-

-











ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *