صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

صادرات مرغ ایران به "افغانستان" 559 تن افزایش یافت

۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۶۳۹
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
خبرگزاری میزان - مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی ایران گفت: مرغ منجمد صادر شده از این استان به افغانستان در سال گذشته حدود 700 تن بوده که این میزان 559 تن طی 9 ماهه سال جاری افزایش یافته است.
به گزارش سرویس بین الملل ، بر اساس اعلام رسمی مقامات استان خراسان جنوبی ایران طی 9 ماهه امسال یکهزار و 269 تن مرغ منجمد از این استان به افغانستان صادر شده است.
 
«علیرضا رفیعی پور» مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی در این خصوص گفت: مرغ منجمد صادر شده از این استان به افغانستان در سال گذشته حدود 700 تن بوده که این میزان 559 تن طی 9 ماهه سال جاری افزایش یافته است.
 
وی با بیان اینکه محموله‌های مذکور از مرز «ماهیرود» به افغانستان صادر شده است، خاطر نشان کرد: امسال ارزش صادرات مرغ منجمد از این استان به بیش از یک میلیون و 493 هزار دلار رسیده است.
 
رفیعی پور افزود: استان خراسان جنوبی در خصوص صادرات جوجه یکروزه نیز افزایش چشمگیری داشته که در سال گذشته حدود 900 هزار قطعه بوده که این میزان در سال جاری به دو میلیون و 300هزار قطعه افزایش یافته است.
 
به گزارش ایرنا، وی علت این افزایش صادرات در گروه طیور استان را توجه بیشتر به کیفی سازی این محصولات عنوان کرد و گفت: استفاده کارخانجات تولید خوراک دام و طیور این استان از تکنولوژی‌های برتر روز دنیا نیز از دیگر عوامل موثر در پیشرفت صادرات در این حوزه می‌باشد.
 
این مقام ایرانی تصریح کرد: بزودی کشتارگاه‌های استان خراسان جنوبی کد IR دریافت خواهند کرد تا علاوه بر افغانستان به سایر کشورها نیز صادرات داشته باشیم.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *