صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ایران آماده ساخت شهر جدید صنعتی مشترک با "افغانستان" است

۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۳۲۷
خبرگزاری میزان - استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیس اداره قوانین و ارتباطات خارجی وزارت حمل و نقل افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که شهر جدید صنعتی مشترک در سیستان با افغانستان را ایجاد کند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، "علی‌ اوسط هاشمی" در دیدار با "فوزیه احسانی" رئیس اداره قوانین و ارتباطات خارجی وزارت حمل و نقل افغانستان با اشاره به مشترکات فرهنگی 2 کشور گفت: افغانستان در دایره فرهنگ کشور ایران قرار دارد و در هیچ جای دنیا کشوری نمی‌تواند چنین سرمایه‌ای به دست آورد و من دنبال این هستم که رابطه‌ام را با کشور افغانستان مثل جریان آب روان کنم.
 
وی با اشاره به حجم بالای مراودات مرزی بین 2 کشور گفت: تمام ارگان‌ها برای تسهیل در روابط تجاری و حمل و نقلی بین دو کشور تلاش کنند و دراین ارتباط باید تا جایی که امکان باشد حتی در حد اصلاح قوانین از خود انعطاف نشان دهیم.
 
استاندار سیستان و بلوچستان به ظرفیت‌های بالای بندر چابهار به عنوان یک فرصت اشاره کرد و افزود: با صرف هزینه‌های چندین میلیاردی در این بندر ظرفیت آن در سال آینده به 6 میلیون تن در سال خواهد رسید و افغانستان از این ظرفیت استفاده لازم را ببرد.
 
هاشمی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که شهر جدید صنعتی مشترک در سیستان با افغانستان را ایجاد کند.
 
روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان اعلام کرد: هاشمی با اشاره به اینکه زبان واحد کلید ارتباط ایران و افغانستان است، بر ضرورت تامین امنیت رانندگان ایرانی تاکید کرد و گفت باید مراقب باشیم زیرا که بیگانگان به دنبال سوء استفاده از این موضوع به جهت ایجاد جای پا برای خودشان هستند.
 
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *