صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک اولویت در جامعه مطرح است

۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۷۵۲
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - الفت با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک اولویت در جامعه مطرح است، گفت: امروز کمتر مسئولی در دستگاهها، سازمانها پیدا می شود که به امر پیشگیری توجه نکند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، آیین اختتامیه همایش ملی «نگاهی نو به: شهرسازی، امنیت و پیشگیری از وقوع جرم در فضاهای شهری» در سالن همایش مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز برگزار شد.
 
در این مراسم معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ضمن تشکر از مسئولین و دست اندرکاران همایش گفت: با توجه به سابقه پنج ساله معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه می توان گفت در حال حاضر جامعه با ادبیات پیشگیری از وقوع جرم آشناست و دولتمردان، قانونگذاران و مجریان حساسیت ویژه ای به مباحث و مسائل پیشگیری پیدا کرده اند. 

وی ادامه داد: قانونگذاران تلاش دارند در تمام امور تقنینی، بسته های پیشگیرانه را همراه قوانین مدوّن به جامعه و مجریان ارائه دهند. امروز کمتر مسئولی در دستگاهها، سازمانها پیدا می شود که به امر پیشگیری توجه نکند و پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک اولویّت در جامعه مطرح بوده و یکی از انتظارات و توقّعات مهم و اساسی جامعه است.
 
محمدباقر الفت روشن کردن معابر، بکار بردن روشنایی در معماری و حذف زمینها، مکانها و ساختمانهای مخروبه رها شده را از جمله اقدامات پیشگیرانه عنوان نموده و ادامه داد: در تعریف جرم بعنوان یک پدیده اجتماعی و تصوّر رفتار مجرمانه ارکان متعددی متصوّر است، مثل: جرم، مجرم، بزهدیده، زمان وقوع جرم و مکان ارتکاب جرم؛ موضوع مطرح در این همایش برگرفته از مباحث «مکان ارتکاب جرم» است. مکان وقوع جرم می تواند بعنوان محل تحریک مجرمان و خاطیان و برهم زنندگان امنیت شهری متصوّر شود. به عبارت دیگر، ترسیم امکنه شهری می تواند ضریب وقوع جرم را بالا ببرد و به رفتار مجرمانه وسعت و عمق دهد و افراد زیادی را تحریک به ارتکاب جرم نموده و بزهدیدگان را متنوّع و متعدد تعریف کند.

وی همکاری تمام مدیران شهرها و استانها در امر پیشگیری از وقوع جرم را خواستار شد و افزود: برگزاری چنین همایشی نشان می دهد که همدلی و همزبانی بین مسئولین کلانشهر تبریز در همه امور خصوصاً پیشگیری از وقوع جرم و تأمین امنیت شهری وجود دارد. لذا تمام برنامه ها باید به سمتی رود که افراد جداشده از خانواده و جامعه، بازاجتماعی شده و به آغوش خانواده بازگردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *