صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

جاری کردن صیغه اخوت در میان مسلمانان جامعه را به سوی تعالی هدایت می‌کند

۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۰۸۸
دسته بندی‌: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: جاری کردن صیغه اخوت در میان مسلمانان تنها راه پیشبرد اهداف اسلام و هدایت جامعه به سمت تعالی است.
به گزارش گروه سیاسی میزان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم سوگواری ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) در گناوه با بیان اینکه سیره پیامبرگرامی اسلام(ص) در همه زمان‌ها یک الگو است اظهار داشت: سیره و منش پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در همه اعصار و زمان‌ها در برخورد با آحاد مختلف جامعه یک الگو است.

وی با بیان اینکه منش و اخلاق پیامبراسلام تنها مؤلفه راهبردی برای تحکیم پایه‌های وحدت در جامعه اسلامی است افزود: جاری کردن صیغه اخوت در میان مسلمانان تنها راه پیشبرد اهداف اسلام و هدایت جامعه به سمت تعالی است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تحکیم وحدت در جامعه اسلامی را از شاخصه اصلی پیامبرعظیم الشان اسلام (ص) دانست و افزود: وجود پیامبر اکرم(ص) در زمان حیات ایشان مایه خیر و برکت امت اسلامی بود و بعد از رحلتش نیز این خیر و برکت مایه یکپارچگی جهان اسلام شده است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه فرهنگ اسلام پاینده‌ترین فرهنگ است گفت: چون فرهنگ اسلام براساس حقوق بشر و مجموعه‌ای از رفتارهای نیک و پسندیده شکل گرفته به عنوان پاینده‌ترین فرهنگ معرفی و شناخته شده و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیامبر عظیم‌الشان اسلام در گرد باد جاهلیت فرهنگ اسلام را ترویج داد خاطر نشان کرد: حضرت محمد(ص) با توکل و ایمان به خدا، فرهنگ  اسلام را در گرد باد جاهلیت ترویج داد و غبار جهل را از پیکر جامعه زدود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، کلام حضرت ختمی مرتبت (ص) را قبله گاه توحید دانست و بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) آفتاب را به انسان بشارت داد و در تاریکی جهل آن زمان با مژده روشنایی آمد.

وی با بیان اینکه اخلاق خوب و تواضع آن حضرت سبب جهان شمول شدن رسول اکرم(ص) شد گفت: مبلغان باید راه و سیره حضرت محمد(ص) را در پیش گیرند و با همان روحیه و اخلاق شایسته به انجام امور تبلیغی بپردازند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *