صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آخرین اخبار درباره وضعیت رکن آبادی از زبان معاون پارلمانی وزارت خارجه

۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۱۸۳
دسته بندی‌: سیاست
خبرگزاری میزان-معاون پارلمانی وزارت خارجه گفت: دختر و 2 برادر رکن آبادی هم اکنون در عربستان حضور دارند.
حسن قشقاوی  معاون پارلمانی وزارت خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی میزان در تشریح آخرین وضعیت جانباختگان منا اظهار کرد: جلسه امروز با حضور دادستان کل کشور و همه ارگان ها برگزار و گزارش کاری از مجموعه عملکردها در خصوص پیگیری فاجعه منا توسط نمایندگان دستگاههای مختلف ارائه شد.

قشقاوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری دایر بر عدم فراموشی این فاجعه و پیگیری مطالباتی که خانواده های جانباختگان در خصوص بررسی ابعاد مختلف این پرونده دارند، ادامه داد: در این جلسه برخی از وکلا و حقوقدانان نظریات خود را ارائه دادند و موضوع نحوه پیگیری بحث کمیته حقیقت یاب و غرامت و خسارات از سوی خانواده جانباتختگان و ابعاد حقوقی قضیه مورد برسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: پیگیری های سیاسی و سازمان های مردم نهاد همچنان باید ادامه پیدا کند.

قشقاوی در ادامه بیان کرد: ادامه جلسه هفته آینده به صورت جزیی تر و تخصصی تر در دفتر بنده با حضور همین مدعوین برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از مجموعه حقوقدانان و اصحاب رسانه و کسانی که در بحث حقوقی کار می کنند می خواهیم ابعاد قضیه را بازگو کنند عنوان کرد: هرچقدر بتوانیم عقول یکدیگر را روی هم بگذاریم، نتیجه بهتری بدست می آید.

قشقاوی اضافه کرد: حقوقدانان در خصوص هر سه بعد بین الملی، دوجانبه و داخلی خودمان اظهار نظر کردند که با توجه به کنسوانسیون های بین المللی بر اساس عهدنامه مودت 1308 بین ایران و عربستان و مسئولیت های کنسولی که معمولا دولت دارد چگونه می توان کارها را پیگیری کرد.

وی همچنین در خصوص سرنوشت رکن آبادی نیز گفت: اخبار جدید اگر باشد اعلام می کنیم هم اکنون دختر و دو برادر ایشان در عربستان حضور دارند و امیدواریم با حضور میدانی خانواده ایشان در صحنه و میدان، موضوع به شکل بهتری پیگیری شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *