صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

رونمایی از کتاب «فرهنگ‌ فیلم‌های جنگ و دفاع ایران»

۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳:۲۵
کد خبر: ۹۵۳۵
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: تازه‌ترین کتاب مسعود فراستی منتقد سینمای ایران در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود.
: تازه‌ترین کتاب مسعود فراستی منتقد سینمای ایران روز چهارشنبه 9 مهر ماه ساعت 16:15 در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

کتاب «فرهنگ فیلم‌های جنگ و دفاع ایران» نوشته مسعود فراستی به تازگی از سوی نشر ساقی روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش به نقل از ایبنا،این کتاب دربردارنده مشخصات همه فیلم‌های جنگی ایران از سال 1357 تا 1391 است که بیش از 200 فیلم سینمایی و 1000 فیلم کوتاه و مستند را پوشش می‌دهد.

فصلی از کتاب به مجموعه روایت فتح سیدمرتضی آوینی اختصاص دارد و به بررسی 100 فیلم وی می‌پردازد. کتاب جز شناسنامه فیلم‌ها، دربردارنده بسیاری از نقدهای مطرح در مورد فیلم‌ها نیز هست. این کتاب به کوشش مسعود فراستی، نویسنده و منتقد سینما گردآوری شده است.

به گفته نویسنده کتاب حاضر تلاشی برای عرضه و دسته‌بندی فیلم‌های سینمای جنگ و دفاع مقدس است. در این کتاب فیلم‌های جنگی به تفکیک از فیلم‌های دفاع بررسی شده‌اند.

فراستی در توضیح این تفکیک می‌آورد: بسیاری از فیلم‌های جنگی ما، جنگی‌ هستند اما دفاع مقدسی نیستند. امیدوارم انتشار این کتاب به عنوان اولین قدم در بررسی این تفکیک، زمینه‌سازِ کارهای تحلیلی بعدی در سینمای جنگ و دفاع مقدس ما باشد.

کتاب «فرهنگ فرهنگ فیلم‌های جنگ و دفاع ایران» در قطع رحلی و 500 صفحه با شمارگان 2200 نسخه و بهای 65 هزار تومان از سوی نشر ساقی منتشر شده است.

مراسم رونمایی از این کتاب چهارشنبه 9 مهر ماه با حضور مسعود فراستی و محمد ناصر احدی ساعت 16:15 در نمایشگاه کتاب باغ موزه دفاع مقدس، روبروی سالن همایش‌ها در خیمه کارنامه نشر برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *