صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی تمرین مردم‌‌سالاری است

۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰:۰۱
کد خبر: ۹۲۰۲۱
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: شوراهای دانش‌آموزی تمرین مردم‌سالاری، زندگی در یک حکومت مبتنی بر آرای مردم، احترام به دیگران و پذیرفتن دیگران است.

به گزارش گروه اجتماعی ، علی زرافشان امروز در مراسم هجدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه تزکیه اراک برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی یکی از مهم‌ترین رویدادها در حوزه تعلیم و تربیت است که امروز به صورت همزمان در تمامی مدارس کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هم اکنون آموزش و پرورش فرصت‌های زیادی را برای بروز و ظهور علاقه‌ها و شکل‌گیری شخصیت‌ها فراهم کرده که می‌توان به برگزاری شوراهای دانش‌آموزی اشاره کرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شوراهای دانش‌آموزی تمرین مردم‌سالاری، زندگی در یک حکومت مبتنی بر آرای مردم، احترام به دیگران و پذیرفتن دیگران است.

زرافشان خاطرنشان کرد: شوراهای دانش‌آموزی زمینه‌های لازم برای تربیت شهروندانی که در آینده مسئولیتی را بر عهده می‌گیرند را فراهم می‌کند و با شرکت در این انتخابات برای پذیرش این نقش آمادگی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف از تعلیم و تربیت آموزش چگونه زیستن است، افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش آموختن و تعلیم به دانش آموزان است تا بتوانند با آموزش‌هایی که در دوران تحصیل فرا می‌گیرند در آینده به ایفای نقش در جامعه بپردازند که بر همین اساس مسئولان در آموزش و پرورش وظیفه دارند نحوه صحیح چگونه زیستن را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: جامعه‌ای سالم خواهد بود که مردم بتوانند در آن به خوبی زندگی کنند و این امر مستلزم آن است که افراد با خودشان به خوبی رفتار کرده و با دیگران نیز تعامل سازنده داشته باشند.

زرافشان گفت: در مبانی تعلیم و تربیت شکل‌گیری هویت بر چهار اصل رابطه با خداوند، رابطه با خود، رابطه با مردم و ارتباط با طبیعت استوار شده است که اگر این چهار اصل به خوبی رعایت شود علاوه بر شکل‌گیری شخصیت و هویت افراد، جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای شکل‌گیری مهارت ارتباطی خود نیازمند آموختن مهارت گفت‌وگو هستیم، ادامه داد: باید در جامعه‌ای زندگی کنیم که توأم با امنیت و آرامش باشد و این هدف با ایجاد رابطه مطلوب با دیگران میسر می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: خودشناسی یکی از اصول لازم برای برقراری ارتباط مناسب با خودمان است و ضروری است هر فرد توانمندی‌های خود را به خوبی بشناسد و از این ظرفیت به خوبی برای دست‌یابی به کمال استفاده کند.

زرافشان تصریح کرد: انسان‌ها اجتماعی آفریده شده‌اند و تصور اینکه فردی بتواند به تنهایی زندگی کرده و با دیگران رابطه‌ای نداشته باشد، غیرممکن است.

وی با اشاره به اینکه در عصر کنونی ارتباطات بسیار گسترش پیدا کرده و حد و مرزی ندارد ادامه داد: دنیای امروز به مانند یک کشتی است که فعالیت‌های افراد در زندگی یکدیگر تأثیر می‌گذارد بر همین اساس ضروری است افراد با فرا گرفتن نحوه برقرار کردن ارتباط صحیح در مسیر تعالی جامعه خود گام بردارند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امروزه با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از جمله پرخاشگری روبرو هستیم که به دلیل خوب تعریف نشدن نحوه برقراری ارتباط با دیگران، در جامعه با آن مواجه شده‌ایم.

زرافشان با اشاره به اینکه مدارس باید به شکل‌گیری شخصیت سالم و بهبود روابط فردی دانش‌آموزان کمک کنند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید شرایطی را فراهم کند که این اصول چهارگانه در طول مدت تحصیل دانش‌آموزان فراهم شده و زمینه شکل‌گیری رشد آن در افراد به وجود بیاید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *