صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

به روزرسانی شاخص های طرح تحول سلامت/ شیراز دارنده رتبه نخست کاهش سزارین

۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۱
کد خبر: ۸۲۶۵۸
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون درمان وزیر بهداشت درمان، و آموزش پزشکی در سفر به شیراز از به روزرسانی شاخص های طرح تحول سلامت خبر داد و ابراز خرسندی کرد: شیراز با 10درصد کاهش در میزان زایمان سزارین رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش گروه اجتماعی ؛ محمد حاجی آقاجانی، در ادامه سفر به شیراز به همراه تیم مدیران معاونت درمان وزارت بهداشت، در گردهمایی شورای مدیران معاونت درمان وزارت بهداشت با دانشگاه های علوم پزشکی قطب جنوب کشور حضور یافت.

این نشست با حضور تیم مدیران ارشد معاونت درمان وزارت بهداشت و روسا و معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، بوشهر، هرمزگان، فسا، یاسوج، جهرم، بندرعباس، لار و گراش، هم اکنون در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال برگزاری است.

محمد حاجی آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت در این نشست ضمن تسلیت حادثه منا، ابراز امیدواری کرد این نشست بتواند گام موثری در حل مشکلات مردم داشته باشد و گفت: 16اجلاس درسطح ملی برای تبادل نظر در خصوص مسایل اساسی حوزه درمان کشور برگزار شده، اما نشست های قطب های دانشگاهی نیز می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

وی با بیان اینکه خلاقیت ها و ابتکاراتی که در نشست قطب های دانشگاهی مطرح می شود قابل توجه است، اظهار داشت:در سال 93یکی از طرح های مهم دولت، تحول نظام سلامت بود که اهمیت آن در سال 94نیز استمرار یافت.

آقاجانی با تاکید بر به کار بستن تمام توان دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای به جلو بردن این طرح و بسته های خدمتی آن، تصریح کرد: اقداماتی مانند اینکه مردم هم اکنون برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی نیاز به خروج از بیمارستان ها ندارند، کاهش هزینه های درمانی و رایگان شدن زایمان طبیعی، در این طرح مورد توجه قرار گرفت که همه در راستای منافع مردم بوده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت، طرح اجتماعی مهم دولت است که با توجه ویژه ای که در کشور به آن شده است، باید با کمک هم، با جدیت و تلاش آن را به پیش ببریم.

وی بهسازی و تکمیل اورژانس های کشور، ایجاد ICUهای جدید، ساخت پلی کلینیک های جدید، بلوک های زایمانی جدید و بهسازی بلوک های موجود، ایجاد بخش های سرطانی را از جمله مواردی عنوان کرد که در سطح کشوری با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی بررسی شده و در حال پیگیری است.

آقاجانی، با اعلام خبر به روزرسانی شاخص های این طرح، استفاده از همکاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه های پیش رو برشمرد که بسته هایی نیز برای آن پیش بینی شده است و در آیند ابلاغ می گردد.

افزایش دسترسی مردم به خدمات درمانی در اقصی نقاط کشور در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، از دیگر تاکیدات معاون درمان وزیر بهداشت بود که چگونگی اجرای آن مورد بررسی قرار گرفت.

معاون درمان وزیر بهداشت در پایان سفر یک روزه خود و هیئت همراه به شیراز، نشاط حاکم بر بیمارستان های استان فارس برای ارتقای هتلینگ را فوق العاده عنوان کرد.

همچنین آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت و تیم همراه، در ادامه این سفر، در جشنواره زایمان طبیعی که از ششم مهرماه با هدف معرفی دستاوردهای بیمارستان های خصوصی و دولتی شیراز در تالار اجتماعات سینا و صدرا برپا شده است، حضور یافت.

وی در این برنامه در خصوص این سفر یک روزه گفت: به اتفاق مدیران کل حوزه مدیریت درمان وزارت بهداشت، برای شرکت در اجلاس قطب فارس به استان فارس و شهر شیراز سفر کردیم که این اجلاس با حضور روسای دانشگاه های قطب جنوب کشور و معاونان درمان این دانشگاه ها، از صبح امروز با تاکید بر برنامه های حوزه درمان، به ویژه طرح تحول نظام سلامت برپا شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، برگزاری چهار کارگروه ویژه و شرکت در دو نمایشگاه هتلینگ بیمارستانی و ترویج زایمان طبیعی را از دیگر برنامه های سفر خود و هیئت همراه به شیراز عنوان کرد و افزود: در خصوص نمایشگاه کیفیت هتلینگ بیمارستان ها، بسیار دیدنی بود و با تلاش های ارزنده بیمارستان ها در این زمینه، شور و نشاط فوق العاده ای حاکم بود.

وی این اقدامات را نویدبخش بهسازی و نوسازی و تجهیز بیمارستان ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم دانست و تصریح کرد: این امر موجب شده تا روح جدیدی در کالبد بیمارستان های قدیمی دمیده شود.

حاجی آقاجانی در خصوص نمایشگاه ترویج زایمان طبیعی نیز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با 10درصد کاهش در میزان زایمان سزارین رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در این بازدید، با مسئولان بیمارستان های خصوصی و دولیت سراسر استان فارس صحبت شد که همه در این راستا تلاش داشته اند و کاهش 10درصد مطلق زایمان سزارین، بسیار ارزشمند بوده که این را باید به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دست اندرکاران تبریک گفت.

معاون درمان وزیر بهداشت در پاسخ به سوال ارزیابی خود از توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحث تحول نظام سلامت، گفت:این دانشگاه در برنامه تحول نظام سلامت، رشد خوبی داشته و در جای جای بیمارستان ها، تعهد به اجرای این برنامه مشهود است.

وی تاکید کرد: آنچه که اهمیت دارد، روح وفاداری و تعهدد به برنامه است که با تعهد کاری کارکنان دانشگاه حاصل شده است.

محمدهادی ایمانیه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ابتدای این گردهمایی، طرح تحول نظام سلامت را اقدام موثری در کشور عنوان کرد که امروز همه مردم با آن آشنایی یافته اند.

وی با بیان اینکه این مسیر آغاز شده و با اقدامات موثری در حال پیمودن آن هستیم، اظهارداشت: در همین راستا، تمامی واحدها درگیر شده اند و هماهنگی های لازم نیز با بخش هایی مانند بیمه ها صورت گرفته تا اهداف این طرح به درستی و با کمال صحت تحقق یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد برپایی این نشست و هم اندیشی موثر 9دانشگاه علوم پزشکی قطب جنوب کشور، در حل مشکلات موجود مفید واقع شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *