صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

اجرای ۱۰ هزار طرح عمرانی برکت در سال ۱۴۰۱

۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷:۳۴
کد خبر: ۸۰۹۰۲۲
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال جاری ۱۰ هزار طرح عمرانی و زیربنایی را در مناطق محروم اجرا می‌کند.

- محمد ترکمانه در تشریح اقدامات جدید بنیاد برکت در حوزه عمرانی گفت: امسال تکمیل و ساخت ۱۰ هزار پروژه عمرانی و زیربنایی را در مناطق روستایی و محروم سراسر کشور در دستور کار داریم که تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل خواهند رسید.

در تشریح جزییات پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در سال جاری اظهار داشت: ۱۰ هزار پروژه در دستور کار شامل بیش از ۸ هزار واحد مسکونی محرومان، ۲۰۰ مدسه، ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی، ۷۰۰ طرح آبرسانی، احیای ۶۰۰ رشته قنات و ۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: این طرح‌ها در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود و ۴ هزار و ۵۰۰ روستا تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی قرار دارند.

ترکمانه با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه عمرانی بیان کرد: بنیاد نسبت به ساخت و تکمیل ۵۸ هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی در مناطق محروم و روستایی کشور تعهد دارد که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۸۰۰ طرح را تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است.

وی افزود: مجموع سهم بنیاد برکت برای ۵۸ هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی تعهد شده بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ ملیارد ریال آن پرداخت شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد علاوه بر راه‌اندازی نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و روستایی کشور به عنوان رسالت و ماموریت اصلی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *