صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تعیین سبد معیشت خانوار کارگری در هفته آینده

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷:۲۸
کد خبر: ۷۹۳۶۰۷
عضو شورای عالی کار با بیان اینکه تاکنون ۶ جلسه کمیته تخصصی دستمزد ذیل شورای عالی کار تشکیل شده است، گفت: پیشنهاد این کمیته در مورد سبد معیشت خانوار کارگری، هفته آینده در نشست شورای عالی کار بررسی و احتمالا تصویب می‌شود.

_ فارس نوشت: علی خدایی در مورد اینکه تاکنون چه تعداد از جلسات کمیته تخصصی دستمزد کارگران تشکیل شده است و آیا تکلیف سبد معیشت خانوار کارگری مشخص شده است، اظهار داشت: امسال تاکنون بین ۶ تا ۷ نشست تخصصی کمیته تعیین دستمزد کارگران ذیل شورای عالی کار تشکیل شده است و حتی در مورد سبد معیشت خانوار کارگری هم گزارشی تهیه شده است، اما سبد معیشت کارگری مراحل نهایی را طی نکرده است و احتمالاً روز شنبه در جلسه شورای عالی کار سبد معیشت خانوار کارگری پیشنهاد و تصویب خواهد شد.

عضو شورای عالی کار در مورد اینکه آیا این اولین جلسه شورای عالی کار برای دستمزد است، عنوان کرد: در دولت جدید نشست‌های شورای عالی کار به صورت ماهانه برگزار می‌شود، تاکنون سه جلسه برگزار شده، اما در این شورا فقط برای حداقل دستمزد کارگران صحبت نمی‌شود و بقیه موارد هم در آن بررسی می‌شود.

عضو شورای عالی کار گفت: گزارش‌های تحقیقاتی مانند تعیین مزد منطقه‌ای و محاسبه سبد معیشت خانوار کارگری در کمیته تخصصی دستمزد بررسی می‌شود و گزارش آن روز شنبه هفته آینده به شورای عالی کار ارائه و احتمالا تصویب می‌شود.

حداقل مزد کارگران برای سال آینده، طبق قانون کار با حضور شرکای سه جانبه، نماینده کارگران، کارفرمایان و دولت براساس دو معیار تورم موجود و سبد هزینه میانگین یک خانوار کارگری تعیین در شورای عالی کار مصوب می‌شود و مبنای تصمیم‌گیری کارفرکایان و کارگاه‌های کشور قرار می‌گیرد.


برچسب ها: کارگر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *