صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

مسئولان نسبت به حفظ حقوق بیت المال اهتمام ویژه داشته باشند

۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲:۲۵
کد خبر: ۷۸۸۱۶۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه وجب به وجب اراضی مازندران متعلق به همه مردم است، براهتمام ویژه مسئولان امر نسبت به اجرای درست قوانین و پیشگیری از هرگونه تصرف اراضی دولتی تاکید کرد.

- حجت الاسلام والمسلمین اکبری درجلسه شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: متاسفانه تمایل سیری ناپذیری برای تصرف اراضی با ارزش استان وجود دارد و باید دفاع قدرتمند‌ی نسبت به هجوم افراد منفعت طلب درمتولیان امر وجود داشته باشد و همه ما باید در هر مسئولیتی هستیم اعم از بدنه قضایی استان، نهاد‌های نظارتی، جهادکشاورزی، کمیسون ماده ۵، کمیسیون ماده ۹۹، کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده یک قانون حفظ کاربری به درستی با اجرای دقیق و به موقع قوانین واجرای قاطعانه احکام، مانع ازاین دخل وتصرف‌های غیر قانونی شویم.

رئیس کل دادگستری مازندران صیانت و حفاظت از اراضی ملی را قدم اول حفظ بیت المال برشمرد و تصریح کرد: قدم دوم در این مسیر برخورد قاطعانه با کسانی است که با نفوذ و انواع رانت وارد می‌شوند و باید برخورد با این افراد به هنگام و بازدارنده باشد تا دیگر متصرفان در هیچ نقطه از استان، جرات تصرف و تغییر کاربری نداشته باشند.

وی نقش پیشگیری را بسیار مهم دانست و گفت: چرا باید بنا‌های مجلل ساخته شوند و سپس درصدد تخریب آن برآییم مردم به این موضوعات اعتراض دارند و کاملا درست است چرا که هیچ بنایی یک شبه ساخته نمی‌شود و در زمان ساخت گشت ها، نهاد‌های نظارتی و دستگاه‌های مسئول چرا اقدامی نکردند. همه ما می‌دانیم پیشگیری بهتر از درمان است و باید با اجرای درست قوانین، افزایش نظارت ها، کارشناسی‌های درست و اجرای به موقع احکام مانع از این دست اندازی ها شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *