صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تقویت اسناد رسمی باید مورد توجه ویژه قانونگذاران در کشور قرار گیرد

۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹:۳۵
کد خبر: ۷۸۵۵۲۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه مخدوش شدن اعتماد مردم به اسنادرسمی قابل جبران نیست گفت: تقویت اسناد رسمی باید مورد توجه ویژه قانونگذاران در کشور قرار گیرد.

- غلامعلی دهشیری در نشست با اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از پرونده های دستگاه قضا ناشی از کم توجهی و سهل انگاری به جایگاه اسناد رسمی در معاملات است، گفت: اعتبار بخشی اسناد رسمی یکی از دغدغه های مسئولان عالی قضایی و قضات محاکم است که لزوم تغییر رویکرد غالب جامعه از اسناد عادی به اسناد رسمی را می طلبد.

وی افزود: قطعا هر چه ارتباطات حقوقی مردم محکم تر و مستند تر تنظیم شود، کاهش دعاوی در محاکم قضایی رقم خواهد خورد که اصلاح این امر نیازمند اقبال مردم و همت و همراهی مجلس در وضع و اصلاح قوانین این حوزه است.

دهشیری بر لزوم تقویت دانش و آگاهی مردم در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه انجام معاملات تاکید کرد و اظهار کرد: گاهاً یک اشتباه کوچک در یک معامله، ضربات جبران ناپذیری را برای خانواده و به دنبال آن جامعه به همراه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه استان یزد از استان‌های پیشتاز کشور در ایده‌پردازی در حوزه اسناد رسمی است، افزود: باید با بهره گیری از ابزار روز و گسترش خدمات بر بستر الکترونیک، ضمن تقویت خدمات در این حوزه به دنبال رفع روزنه های نفوذ افراد سودجو و فرصت طلب بود.

وی همچنین ضمن گرامی داشت حماسه 9 دی و هفته بصیرت و میثاق با ارمانهای انقلاب و ولایت و دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی نمونه کامل انسان با بصیرت و پشتیبان ولایت بود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *