صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تاکید رئیس سازمان زندان‌ها بر تحقق برنامه‌های تحولی در حوزه زندانبانی و اداره علمی زندان‌ها

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶:۱۲
کد خبر: ۷۸۳۵۱۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رؤسای سازمان زندان‌ها و دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری در جهت تقویت فعالیت‌ها و اقدامات علمی در سطح زندان‌ها به دیدار و گفتگو نشستند.

- رؤسای سازمان زندان‌ها و دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در نشستی مشترک بر تقویت همکاری و مناسبات جامعه دانشگاهی تأکید و در ارتباط با توسعه مدیریت علمی زندان‌های کشور به گفتگو نشستند.

در این دیدار غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها بر تحقق برنامه‌های تحولی در حوزه زندانبانی و اداره علمی زندان‌ها در قالب برنامه‌های پیش رو تأکید کرد و گفت: برنامه‌های ما باید به سمتی پیش رود که شاهد کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی باشیم.

وی در این راستا افزود: تمام تلاش ما برای افزایش رویکرد به سمت بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای اجرای مجازات‌های جایگزین حبس مثل پابند‌های الکترونیک می‌باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: برنامه‌های مهم اولویت‌دار ازجمله طبقه‌بندی علمی زندانیان، توسعه اشتغال مولّد و نشسته نیز در جهت اجرای رویکرد اصلاحی و تربیتی در دستور کار جدی سازمان زندان‌ها است.

فرید محسنی رئیس دانشگاه علوم قضائی نیز در این نشست با اشاره به الزام بر ایجاد رشته‌های مختص امور زندانبانی گفت: برای این فرآیند باید رشته‌های دانشگاهی مثل مددکاری قضایی را تعریف و راه‌اندازی کرد تا نیروی مورد نیاز سازمان زندان‌ها در رویکرد اداره علمی آن تأمین شود.

وی اعتقاد داشت: لازم است برای بهبود وضعیت علمی زندان‌ها، دوره‌های کارآموزی و موضوعات درسی مرتبط را وارد چارت درسی دانشجویان کرد.

گفتنی است، در ادامه این نشست نکاتی به منظور برقراری پیوند دانشگاه علوم قضایی و سازمان زندان‌ها ارائه شد. همچنین مقرر شد جزئیات همکاری این دو نهاد اجرایی و دانشگاهی در قالب انعقاد تفاهمنامه مشترک تصویب و به اجرا گذاشته شود.

انتهای خبر/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *