صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ماجرای کیوی‌های برگشت خورده از گمرک چه بود؟

۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰:۲۵
کد خبر: ۷۸۱۸۱۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سخنگوی گمرک ایران گفت: محموله ۲۰ تنی کیوی که قرار بود به امارات صادر شود گواهی قرنطینه را از مبدا دریافت نکرده بود و با توجه به اینکه تاییدیه قرنطینه‌ای وجود نداشت گمرک مانع صادرات شده و محموله به امارات صادر نشده است.

روح الله لطیفی در گفت‌وگو با میزان در توضیح دلیل برگشت محموله ۲۰ تنی کیوی که قرار بود به امارات صادر شود گفت: این کیوی‌ها هنوز به امارات صادر نشده و به دلایل فنی قبل از خروج مجوز صادرات آن صادر نشد و دلیل عدم صادرات آن نبود گواهی قرنطینه برای این محصول بوده است.

سخنگوی گمرک ایران گفت: سازمان حفظ نباتات به عنوان متولی قرنطینه نباتی براساس شیوه نامه‌های خود در خصوص آفت‌ها و مجاز بودن جابه جایی محصولات گیاهی، میوه و نباتات، کنترل‌هایی را بر اساس دستورالعمل‌های خود بر روی محصولات انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: ظاهرا محموله ۲۰ تنی کیوی که قرار بود به امارات صادر شود گواهی قرنطینه را از مبدا دریافت نکرده بود و با توجه به اینکه تاییدیه قرنطینه‌ای وجود نداشت و یکی از اسناد لازم برای مجوز صادرات است گمرک مانع صادرات شده و محموله به امارات صادر نشده است.

لطیفی گفت: این محموله از گمرک شهید باهنر استان هرمزگان به واسطه عدم اخذ گواهی قرنطینه برگشت خورده و از صادرات آن جلوگیری شده است و هر زمانی که برای این محموله تاییدیه‌های اولیه و گواهی قرنطینه صادر و مجاز شناخته شود امکان صادرات آن فراهم می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *