صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تاکید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر تسریع در رسیدگی‌ها در راستای احقاق حق

۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶:۱۷
کد خبر: ۷۷۹۹۷۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: گشاده رویی در برخورد با مراجعین اصل بسیار مهمی است که ارزش کار دستگاه قضایی را در احقاق حق و اجرای عدالت ارزشمندتر می‌کند و در واقع یک نوع تکریم ارباب رجوع در راستای حفظ کرامت مراجعین می‌باشد.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بیست و سومین جلسه شورای معاونین دادگستری استان اظهار کرد:از حضور پر رنگ معاونین و قضات در زندان‌های استان قدردانی می کنیم،این بازدید‌ها را در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اطلاع دقیق از وضعیت قضایی زندانیان و نیز نحوه خدمت رسانی به مددجویان و امکانات موجود در آن بسیار موثر دانسته و به ادامه بازدید‌های مستمر تاکید داریم.

وی همچنین به نشست فصلی شورای معاونین با روسا و دادستان‌های استان اشاره کرد و از شورای معاونین نظارت بر اجرای مصوبات ۱۴ گانه نشست را خواستار شد و گفت: این مصوبات بر اساس نیازمندی‌های دستگاه قضایی استان به تصویب رسیده اند و اجرای آن‌ها قسمتی از مسائل و موضوعات را پوشش می‌دهد.

عتباتی، در ادامه به بازدید از حوزه‌های قضایی استان نیز پرداخت و افزود: در بازدید از حوزه‌های قضایی استان با حضور در شعب و دیدار با همکاران قضایی و اداری، در جریان کم و کیف اقدامات شعب و مسائل و مشکلات آن‌ها و تلاش همکاران قرار گرفته، به معاونین و مدیران قضایی برای رفع مشکلات حوزه‌های قضایی تاکید گردیده است.

وی در پایان به بازدید خود از محاکم عموی و انقلاب ۱ و ۲ ارومیه نیز اشاره داشت و ضمن قدردانی از تلاش مدیریت و همکاران مربوطه به لحاظ وضعیت مناسب شعب در مورد تسریع در رسیدگیها، استفاده از مجازات جایگزین حبس و سایر اقدامات در راستای احقاق حق تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ در ادامه جلسه در خصوص دستورات جلسه خصوصا بحث داوری و نیز مسائل مربوط به ارسال  و اعاده بی جهت پرونده‌ها مباحث مفصلی مطرح و معاونین به مشورت و تبادل نظر پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *