صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تأسیس شورا‌های تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸:۰۰
کد خبر: ۷۷۳۵۶۲
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تاسیس و فعالیت شورا‌های تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است، گفت: شورا باید به صورت تخصصی در بین صنوف مستقر شوند تا ضمن پذیرش افراد معتمد و با نفوذ معنوی از ظرفیت و توان آن‌ها در بین اصناف برای حل مسایل و مشکلات بهره‌مند شد.

- موسی خلیل الهی در نشست فعال سازی شورا‌های حل اختلاف تخصصی رسانه و مطبوعات استان آذربایجان شرقی، که با حضور پیشکسوتان و معتمدان عرصه رسانه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تشکیل شوراهی حل اختلاف، اظهار داشت: راهبرد اصلی قوه قضائیه در امر شورا‌های حل اختلاف بازگشت شورا‌های های حل اختلاف به فلسفه اصلی ایجاد شورا‌ها است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تاکید کرد: فلسفه اصلی یعنی شورا توسعه صلح و سازش بوده و باید به جای تکیه بر ارائه آمار به دنبال بهره مندی از ظرفیت مردم وعلی الخصوص از تجربه ریش سفیدان و صاحبان نفوذ در اصناف برای توسعه صلح و سازش و حل و فصل مسایل و مشکلات صنوف بین خود اصناف حل و فصل شود.

خلیل الهی با تاکید براینکه فعالیت شورا‌های تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است، اضافه کرد: شورا باید به صورت تخصصی در بین صنوف مستقر شوند تا ضمن پذیرش افراد معتمد و با نفوذ از ظرفیت و توان آن‌ها در بین اصناف برای حل مسایل و مشکلات بهره‌مند شد.

وی خاطرنشان کرد: بحث شورایاره از چند سال گذشته در دستور کار تشکیلات قضایی استان آذربایجان شرقی بوده و در بین اکثر صنوف این موضوع شروع شده استو و شورایار‌ها مستقر شد اند تا از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: اولین شورا‌های تخصصی در آذربایجان شرقی تشکیل شده که شورا‌های حل احتلاف رسانه و مطبوعات جزو اولین شورا‌های حل اختلاف تخصصی استان است.

وی تاکید کرد: با توجه به اعتمادی که بین مردم نسبت به رسانه‌ها وجود دارد باید با بهره مندی از ظرفیت رسانه‌ها در جامعه فرهنگ سازی شده و به منظور توسع صلح و سازش استفاده شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: خوشبختانه در خصوص جرایم خشن وضعیت مطلوبی داریم و آمار جرایم خشن کم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *