صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

کسب رتبه نخست دادگستری استان مرکزی در شاخص بهبود وضعیت قضایی زندانیان

۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱:۵۸
کد خبر: ۷۵۷۶۳۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی از بهبود شاخص وضعیت قضایی زندانیان و کسب رتبه نخست کشوری، در این حوزه خبر داد.
- حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جریان بازدید مسئولان قضایی از زندان مرکزی و مرکز حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندانیان استان مرکزی و دیدار چهره به چهره با زندانیان اراک گفت: با بررسی و مساعدت‌های قضایی صورت گرفته در موضوع رسیدگی به امور زندانیان، منجر به مرخصی پایان حبس حدود ۴۰ نفر از زندانیان شد که معادل ۴ هزار نفر روز مرخصی پایان حبس محسوب می‌شود که اقدام ارزشمندی است.

وی افزود: تا مورخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ حدود ۳۵۰ نفر مرخصی ۲۰ روزه دریافت کرده اند و ۷ هزار نفر روز مرخصی اعطا شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: انتقال ۱۱۰ نفر از زندانیان به زندان باز و ۶۳ درصد اشتغال زندانیان استان مرکزی از دیگر اقدامات شایسته در این حوزه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: دادرسی الکترونیک ۷۵ درصدی بین زندان و مرجع قضایی نیز صورت گرفته که در تلاش هستیم تا جایی که امکان دارد رفت و آمد فیزیکی کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه دستگاه قضایی در استان مرکزی سبب شده در ۵ ماهه نخست امسال، استان مرکزی در مجموع ۱۵ سرفصل ارزیایی شده درباره وضعیت قضایی امور زندانیان، از جمله افزایش آزادی مشروط و اعطای عفو، کاهش میانگین موجودی تحت قرار، کاهش جدید‌الورود، کاهش زندانیان ورودی مواد زیر ۵ گرم و کاهش آزادی با منع تعقیب یا برائت و... حائز رتبه نخست کشور (مشترکا با استان اردبیل) شود که جا دارد از تمامی تلاش‌ها و زحمات همکاران قضایی، اداری و مجموعه اداره کل زندان‌های استان مرکزی، تقدیر و تشکر کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *