صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

سرنوشت برجام یک علامت سوال بزرگ است

۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱:۲۳
کد خبر: ۷۵۰۶۴۱
نماینده آمریکا در امور ایران با متهم‌ کردن ایران به عدم همکاری در زمینه مذاکرات وین می‎گوید که سرنوشت برجام یک «علامت سؤال بزرگ» است.

- «رابرت مالی»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران، مدعی است مقابل سرنوشت توافق هسته‌ای برجام یک «علامت سوال بزرگ» قرار گرفته است.

به گزارش «پولیتیکو»، «مالی»، تهران را به عدم همکاری متهم کرد و مدعی شد که بازگشت واشنگتن به برجام چیزی نیست که کاملاً تحت کنترل آمریکا باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه دلیل تاخیر در مذاکرات را بی اعتمادی عنوان کرده است که در جریان کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ در ایران نسبت به آمریکا ایجاد شده است.

«رابرت مالی»، همچنین از اظهارنظر درباره اینکه چند درصد احتمال دارد آمریکا به برجام برگردد خودداری کرد و به خبرنگار «پولیتیکو»، گفت «اگر به شما درصد بدهم، کمک چندانی به شما نمی‌کند.»

به ادعای وی، متغیر‌های نامعلوم به اینکه ایرانی‌ها چه کار‌هایی را انجام خواهند داد و چه کار‌هایی خیر، مربوط می‌شوند.

«مالی»، همچنین ادعا کرد «ما آماده‌ایم مذاکرات را آغاز کنیم، اما اگر تصورمان این نباشد که رسیدن به توافق ممکن است، این کار را انجام نخواهیم داد.»

این مقام آمریکایی در بخش دیگری گفت که تیم او در حال آماده کردن برخی برنامه‌های اقتضائی برای حالتی است که ایران و آمریکا طی ماه‌های آینده به توافق نرسند.

به گفته وی، یکی از آن برنامه‌ها این است که واشنگتن و تهران، توافق کاملاً جداگانه‌ای امضا کنند؛ برنامه دیگر، اعمال برخی تدابیر تنبیهی با همکاری متحدان اروپایی است.

«پولیتیکو»، می#گوید «رابرت مالی»، به صورت مشخص درباره اینکه تدابیر تنبیهی آمریکا و اروپا چه مواردی را شامل خواهد شد، توضیح نداده است.

نماینده آمریکا در امور ایران همچنین می‎گوید که از نظر او، تنها حالت منطقی این است که بازگشت به برجام گزینه پیش روی دو طرف باشد، چرا که هم ایران و هم آمریکا گفته‌اند که این را می‌خواهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *