صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تاکید رئیس دادگستری زنجان بر اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵:۰۱
کد خبر: ۷۴۷۴۱۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان تأکید کرد:اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و بازدید مستمر قضات از زندان مورد اهتمام دادگستری زنجان است.
- حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و بازدید مستمر قضات از زندان مورد اهتمام دادگستری زنجان است گفت: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه و عمل به دستورات و تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر بازدید مستمر قضات از زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی مشکلات زندان،رئیس کل و معاونین محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان به همراه همه قضات محاکم شهرستان با زندانیان دیدار کردند.

وی اظهار داشت: ازسیاست‌های مشترک قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها در سال جاری و رویکرد قابل تقدیر مقامات قضایی استان زنجان، موضوع کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده آنان است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه دادگستری استان زنجان در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه و بازدید از زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان اهتمام جدی دارد افزود: توجه به این امر آثار بسیار زیادی در کاهش جمعیت کیفری زندانیان و شنیدن مشکلات زندانیان دارد که در این راستا دادگستری استان در طول سال چندین مرتبه بصورت کلی با حضور مسئولان قضایی و همه قضات استان و همچنین بصورت حوزه‌ای در طول هفته برنامه بازدید از زندان را دارند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در این بازدید قضات محاکم، دادگاه انقلاب و قضات محاکم کیفری یک استان حضور داشتند که در پایان دیدار دستورات لازم در خصوص آزادی تعدادی از زندانیان واجد شرایط، اعطای مرخصی به زندانیان و معرفی به ستاد دیه توسط قضات حاضر صادر شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *