صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

صیانت از حقوق عامه؛ اولویت اصلی دستگاه قضا

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸:۵۱
کد خبر: ۷۴۶۴۲۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: مطالبه‌گری در راستای صیانت از حقوق عامه به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضا است.

- بابک محبوب علیلو، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان آذربایجان شرقی با موضوع بررسی کاهش نزولات آسمانی و تاثیرات آن بر منابع آبی و وضعیت چاه‌ها و وضعیت بحرانی آب در استان اظهار داشت: مطالبه‌گری در راستای صیانت از حقوق عامه به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضا است.

وی با تاکید بر لزوم انجام وظایف ذاتی سازمان‌ها در راستای حفظ و صیانت از حقوق عامه، افزود: تکالیف، رسالت و مأموریت هر دستگاه در راستای صیانت از حقوق عامه باید اولویت‌بندی شده و نسبت به وظایف سازمانی هر ارگان، مطالبه‌گری از آن انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه خدمات شهری، اضافه کرد: برای رفع مشکلات موجود باید از ظرفیت کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان آذربایجان شرقی استفاده و مطالبه‌گری‌های لازم به عمل آید.

وی بیان کرد: سهل انگاری در انجام وظایف سازمانی از سوی دستگاه‌های اجرایی، آسیب‌های جدی به سرمایه‌های اجتماعی و ملی خواهد رساند.

محبوب علیلو با اشاره به وجود نگرانی در حوزه آب کشاورزی، ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ی و سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، با انجام بررسی‌های لازم، راهکار‌های موثر و کارآمد برای برون رفت از مشکل موجود ارایه کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ی استان آذربایجان شرقی با استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات موجود در ارگان‌ها و سازمان‌ها، نسبت به بازگشایی بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در نقاط حادثه خیز اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: لازم است شرکت آب منطقه‌ی استان نسبت به تکمیل و بهره برداری مجتمع آبرسانی شهید لشکری آبش احمد شهرستان کلیبر، مجتمع آزادگان، و ارس که منبع تامین آب روستا‌های تحت پوشش است، اهتمام ورزد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *